۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۷۸۵۳
مفتی روس بیان کرد:

نمایشگاه قرآنی مسکو؛ نماد همدلی مسلمانان

نمایشگاه قرآنی مسکو؛ نماد همدلی مسلمانان
مفتی شهر مسکو طی سخنانی در مراسم افتتاح نمایشگاه هنرهای قرآنی هنرمندان ایرانی در مسکو، این نمایشگاه را نشانه دوستی و محبت جامعه مسلمانان نسبت به یکدیگر دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو نمایشگاه هنرهای قرآنی سه تن از هنرمندان ایرانی در مرکز فرهنگی دار در مسکو افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثاری از سه هنرمند ایرانی شامل علیرضا نوروزی خوشنویسی، آتنا اسفندیار تذهیب و فاطمه جان‌قربان نقاشی قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفته و این نمایشگاه تا ششم خرداد هر روز از ساعت ۱۱ تا هشت و نیم شب میزبان علاقمندان است.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه، علاقه مندان به هنر دینی، ایلدار علاءالدینف، مفتی شهر مسکو، احمد حیدریان، معاون سفیر ایران در روسیه و نمایندگان رسانه‌های خبری حضور داشتند.

محمد بشیر، رییس مرکز فرهنگی دار در سخنانی، تجربه همکاری با رایزنی فرهنگی ایران در روسیه را بسیار سودمند خواند و این نمایشگاه را در ماه رمضان نشانه‌ای از علاقه مندی هنرمندان مسلمان به قرآن دانست.

ایلدار علاءالدینف، مفتی شهر مسکو در این مراسم ضمن برشمردن فضایل ماه رمضان، این ماه را ماه در برگیرنده شب‌های قدر و زمان «صلح» و «سلام» خواند.

امام جمعه مسکو با تفسیر کوتاه آیاتی از سوره قدر، سلام را در شب‌های قدر نشانه‌ای از دوستی جامعه مسلمانان به یکدیگر دانست و برپایی نمایشگاه هنرهای قرآنی هنرمندان مسلمان ایرانی را نشانه‌ای از دوستی و محبت جامعه مسلمانان نسبت به یکدیگر دانست.

نمایشگاه قرآنی ایران در مسکو؛ نماد همدلی مسلمانان

وی قرآن کریم و وجود مبارک حضرت رسول را در میان مسلمانان پیوند دهنده‌هایی توصیف کرد که می‌تواند پیوند میان مسلمانان را استوارتر کند و شکل گیری نمایشگاه هنرهای قرآنی را نمونه خوبی از پیوندهای دینی دانست.

مفتی مسکو آثار عرضه شده در نمایشگاه را بسیار با ارزش و زیبا توصیف کرد و از همکاری ایران در این رویداد مهم تشکر کرد.

احمد حیدریان، معاون سفیر ایران در فدراسیون روسیه در این مراسم قرآن را سراسر زیبایی توصیف کرد و گفت: وقتی این زیبایی ذاتی با خلاقیت‌های هنری آمیخته می‌شود، اثرگذاری آن دو چندان شده و می‌تواند مخاطبان وسیع‌تری پیدا کند.

وی همکاری‌های دو کشور را در حوزه فرهنگی رو به گسترش توصیف و اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها در آینده بیشتر افزایش یافته و هنرمندان دو کشور بتوانند خلاقیت‌های هنری خود را به یکدیگر عرضه کنند./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات