۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۸۸۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

صادق بودن مهم ترین مصداق پایبندی به عهد و پیمان است

صادق بودن مهم ترین مصداق پایبندی به عهد و پیمان است
نماینده ولی فقیه در لرستان صادق بودن را ویژگی مؤمن عنوان کرد و گفت: صادق بودن مهم ترین مصداق پایبندی به عهد و پیمان است.

به گزارش خبرنکگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، شب گذشته در جلسه تفسیر آیات ۲۳ و ۲۴ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا يَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقينَ بِصِدْقِهِمْ وَ يُعَذِّبَ الْمُنافِقينَ إِنْ شاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ غَفُوراً رَحيماً» گفت: آیه ۲۳ سوره احزاب بیانگر صفات مؤمنان راستین است.

وی با اشاره به اینکه در لشکر اسلام سه گروه منافقان، مؤمنان ضعیف‌الایمان و مؤمنان صادق حضور داشتند‌، افزود: صدق یکی‌ از واژگانی است که در قرآن به کار رفته است، کلمه «صدق» در مقابل کلمه«کذب» است، صدق چیزی است که مطابق با واقع و حقیقت باشد و کسی‌ که گفتار و رفتارش هماهنگ باشد، صادق است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آیه ۲۳ سوره احزاب وجود موجودی راستگوتر و صادق‌تر از خداوند را نفی می‌کند، عنوان کرد: واژه صادق در مورد پیامبرانی همچون حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسماعیل(ع)، حضرت محمد(ص) به کار رفته و در مورد حضرت مادر حضرت عیسی نیز این لفظ آمده است این در حالی‌است که صدیق صیغه مبالغه و به‌ معنای بسیار راستگو است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن صداقت در دو مورد اعتقاد و در مقام عمل کاربرد دارد، اظهار داشت: از بین مؤمنان کسانی‌ که صادق هستند صداقت آنان در این است که پایبند به عهد و پیمان باشد و انسان صدیق در اعتقاد صادق بوده و در مقام عمل خدا را اطاعت می‌کند.

هیچ راهی با شرافت‌تر از مقاومت نیست

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی مهم ترین مصداق صادق بودن را پایبندی به عهد و پیمان عنوان کرد و گفت: عهدی که مؤمنان با خدا بستند مقاومت و ایستادگی در راه خدا است.

وی در ادامه بیان داشت: نه شهادت، نه اسارت، نه باقی ماندن در حیات و نه هیچ عامل دیگری مؤمنان را از اهداف آنان باز نمی ‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان اظهار داشت: هیچ راهی با شرافت ‌تر از راه مقاومت نیست./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات