۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۰۷۸۹۲
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

انسان نیازمند شنیدن موعظه است

انسان نیازمند شنیدن موعظه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان به هر میزان مومن و عالم باشد نیازمند شنیدن موعظه است، گفت: موعظه انسان را بیدار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات نورالرضا(ع) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اهانت به انسان مومن توهین به خداوند است.

وی افزود: طبق صریح روایات؛ اگر انسان به عیادت مومنی برود گویی از خداوند عیادت کرده است، کسانی که اولیای الهی را ناراحت می کنند در اصل خود را در معرض خشم الهی قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر اینکه رعایت حق مومن، حق الهی است، اظهار داشت: انسان نباید نسبت به رعایت حقوق الهی بی تفاوت باشد بر این اساس داشتن سبک زندگی الهی ضروری است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان در هر شرایطی باید بنده خدا باشد، ابراز کرد: گاهی انسان به سختی و دشواری ها مبتلا می شود تا صداقت او در بندگی مورد ارزیابی قرار بگیرد؛ انسان با ابتلائات نباید از درگاه رحمت الهی ناامید شود و به کفر الهی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه انسان گناهکار از تحت ولایت الهی خارج است، گفت: انسان زمانی که غیبت می کند از ولایت خدا خارج و تحت ولایت ابلیس قرار می گیرد؛ البته مقصود از این خروج خارج شدن از ولایت ذاتی نیست بلکه آن عمل از ولایت الهی خارج است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: انسان در حب به وجود مقدس الهی باید صادق باشد در این صورت آن حب در افعال و رفتار انسان بروز و ظهور می یابد؛ انسان مومن در همه لحظات شاکر خداوند است به همین دلیل به عبادت کردن اشتیاق دارد و لذت می برد.

استاد حوزه علمیه ولایت پذیری را بالاترین سرمایه دنیوی و اخروی انسان بیان کرد و گفت: مومن، انسان را به یاد خدا می‌اندازد، زمانی که حرف می زند به علم آدمی افزوده می شود، عمل او انسان را در رسیدن به آخرتی نیکو تشویق می کند و غبار غفلت را از چهره انسان کنار می زند.

وی درخصوص اهمیت موعظه، عنوان کرد: انسان به هر میزان مومن و عالم باشد نیازمند موعظه است پیامبراکرم(ص) با آن همه علم الهی زمانی که جبرئیل را ملاقات می کردند از ایشان درخواست موعظه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی یک موعظه تلنگری می شود تا انسان راه را از بیراهه تشخیص دهد و هدایت شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات