۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۰۷۸۹۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولی که خود را خادم ملت می‌داند ۲۰ برابر مردم حقوق نمی‌گیرد

مسؤولی که خود را خادم ملت می‌داند ۲۰ برابر مردم حقوق نمی‌گیرد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خادم ملت ۲۰ برابر مردم حقوق نمی‌گیرد، گفت: انسان‌های سست عنصر فریب دشمن را می‌خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران، گفت: انسان اگر اهل استغفار باشد کمتر مرتکب گناه می شود.

وی با بیان اینکه استغفار، پناهگاه است، ادامه داد: استغفار به دو صورت خصوصی و عمومی انجام می شود در استغفار خصوصی انسان حقی که از خدا، قرآن و عترت ضایع کرده است را با اظهار پشیمانی جبران می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای استغفار است، ابراز کرد: بعد از پیامبراکرم(ص) درخصوص حضرت علی(ع) بسیار جفا شد حتی زمانی که ایشان به خلافت رسیدند از معرض این ظلم ها در امان نبودند.

استاد حوزه علمیه درخصوص جریان قاعدین، اظهار داشت: جریان قاعدین، عافیت طلبان بودند که به امام علی(ع) ظلم کردند؛ امروز نیز برخی اشخاص عافیت طلب با کنار کشیدن خودشان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت هستند.

وی درباره ناکثین، گفت: آنان اشخاصی مجاهد بودند اما اهل عافیت طلبی نبودند؛ امروز نیز برخی افراد برای کسب دنیا اهل مجاهدت هستند مانند کسانی که مواد مخدر قاچاق می کنند آنان با به خطر انداختن جان خود و دیگران اقدام به این کار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: سومین گروه کسانی بودند که یار امام محسوب می شدند اما با فریب خوردن از عمر و عاص شکست را در آستانه پیروزی به قرآن ناطق تحمیل کردند؛ آنان انسان‌های سست عنصر بودند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیش از 80 درصد اخبار کشور را انعکاس خبری می دهد و نسبت به 20 درصد به سبب مصلحت کشور اقدامی انجام نمی دهد اما همان 20 درصد را دشمن در شبکه های ماهواره ای بلد می کند و با مخفی کردن آن 80 درصد دیگر اقدام به فریب دادن مردم می کند.

وی با اشاره به دسته چهارم، ابراز کرد: مارقین کسانی بودند که اهل عبادت بودند به قدری عبادت می کردند که پیشانی آنان پینه بسته بود، آنان نیز به سبب خود شیفتگی در مقابل امام ایستادند؛ امروز برخی افراد در پست های بالای کشور قرار دارند از دشمن فریب نمی خورند اما فریب خورده نفس‌شان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: مومن باید امام علی(ع) را شاخص اعمال خود قرار دهد و براساس سبک و سیره ایشان عمل کند؛ اگر کسی حضرت را امام و شاخص خود قرار دهد دیگر از بی حیایی و بی حجابی لذت نمی برد.

وی با تاکید بر اینکه انسان مومن و ولایی مقتدایش امام علی(ع) است، خاطرنشان کرد: مسؤولی که خود را خادم مردم می داند چرا حقوق او بیست برابر حقوق یک کارگر است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات