۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۰۷۹۰۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان نباید خود را به غیر بهشت معامله کند

انسان نباید خود را به غیر بهشت معامله کند
استاد حوزه علمیه گفت: امام علی (ع) می فرمایند: قیمت شما بهشت است؛ انسان نباید این جسم را به غیر بهشت معامله کند تا مبادا متحمل زیان و خسران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه همدانیها، گفت: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را در قرآن کریم به عنوان امت مطرح می کند.

وی افزود: همچنین می فرماید: ما باطن زمین و آسمان را به ابراهیم ارائه کردیم؛ بدن انسان در عالم دنیا مرکب و روح راکب آن است؛ روح با ارتباط با حقایق عالم ملکوت است که می تواند مرکب جسم آدمی را جهت داده و به بهشت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان حدیثی از امام علی(ع)، ابراز کرد: حضرت می فرمایند: قیمت شما بهشت است؛ انسان نباید این جسم را به غیر بهشت معامله کند تا مبادا متحمل زیان و خسران شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که فریفته و دلباخته ظواهر دنیوی می شوند و طالب لذائذ آن می شوند براساس آیات قرآن کریم هرگز نمی توانند به همه آن دست پیدا کنند بلکه به بخشی آن می رسند و این متاع قلیلی است که آنان با آن مست می شوند.

وی بیان داشت: مگر انسان با کسب صندلی و موقعیت چقدر می تواند حوزه نفوذ داشته باشد؟ حوزه نفوذ قدرت او چقدر است؟ به چه اندازه می تواند حوزه نفوذ مالی کسب کند؟ امروز ترامپ خود را رییس جمهور قوی‌ترین کشور دنیا معرفی می کند در حالی که بیشتر کشورها به او ناسزا می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خود ملت آمریکا جدیدا مطرح می کنند باید فکری برای این ابله کرد و رییس کنگره آمریکا می گوید باید دست به دعا برداریم خداوند کشور را از دست این مردک حفظ کند؛ این دنیا است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: همین کالبد خاکی را امام علی(ع) نیز داشتند اما شعاع نور وجودی ایشان تا قرب الهی صعود کرده بود به حدی که ملک الموت اجازه نداشت هنگام جان باختن روح امام را از کالبد حضرت جدا کند و خود خداوند این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه ملک الموت هنگام جان گرفتن انسان مومن بسیار زیبا ظاهر می شود، اظهار داشت: زیبایی او باطن اعمال مومن است اما فاجران، فاسقان، منافقان و کافران به سبب اعمال ناشایستی که انجام داده اند حضرت ملک الموت را بسیار زشت و کریه می بینند به حدی که مومن طاقت دیدن آن را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: ملک الموت هنگام جان گرفتن انسان مومن با اجازه گرفتن از او روح را از جسم مومن جدا می کند و این نتیجه اعمالی است که او در عالم دنیا برای رضای خدا انجام داده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات