۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۰۷۹۱۷
آیت الله صدیقی:

محبت امام علی منت الهی به شیعیان است

محبت امام علی منت الهی به شیعیان است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه محبت امام علی(ع) منت الهی به شیعیان است، گفت: جریان سقیفه قاتل امام علی(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: وجود مبارک امام علی(ع) در آیات قرآن کریم چهره شده است و خداوند متعال در حق ایشان به عنوان شخصیت ممتاز از حضرت یاد می کند.

وی با بیان اینکه علم الکتاب نزد امام علی(ع) است، ابراز کرد: جناب آصف وصی حضرت سلیمان(ع) بود اما حضرت سلیمان قدرتش برتر از آصف بود اما گویا خداوند عزیز می خواهد مقام وصی او را مقدمه ای برای پیامبر آخر الزمان قرار دهد به وصی ایشان علمی عطا می کند تا تصرف تکوینی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اگر انسان در خط بندگی خدا قرار گرفت، به فقر خود آگاهی پیدا کرد و در مسیر اجرای فرمان الهی گام برداشت اراده چنین شخصی فانی در اراده حق تعالی می شود و چون اراده خداوند کن فیکون است نیازی به اسباب ندارد و جناب آصف دارای چنین مرتبه ای بود که توانست در یک لحظه تخت بلقیس را جابجا کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان مومن در بهشت دارای ملک کبیر است، ابراز کرد: این ملک کبیر سلطنت اراده است، بهشت محل تجلی مشیت خدا در وجود بهشتیان است، لذا بهشتیان به بیرون از خود نیازی ندارند و هر چه بخواهند خواستن همان و شدن همانا، این رتبه ای از ولایت است که خداوند به وصی سلیمان داده بود.

وی ادامه داد: روایت است علم آصف به علم اهل بیت(ع) مثل آن مگسی است که در کنار دریا نشسته باشد و پر آن مرطوب شده باشد؛ همه علوم به اذن الله در وجود ائمه اطهار(ع) محقق است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) ید الله هستند و بر همه امور احاطه دارند، گفت: امام علی(ع) در جلوه های مختلف عشق ایشان به خدا و عشق خدا به حضرت پدیدار است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: امام علی(ع) وجود خویش را به خداوند فروختند و جز رضای الهی چیزی نخواستند؛ ایشان در همه عرصه ها مانند جهاد، انفاق و عبادت بی نظیر بودند.

وی با تاکید بر اینکه محبت امام علی(ع) منت الهی به شیعیان است، اظهار داشت: کشنده امام علی(ع) یک نفر نبود بلکه یک جریان بود؛ همانگونه که نفاق یک جریان است و همه جریان مورد محاکمه قرار می گیرند کشندگان امام علی(ع) که خلافت را از ایشان غصب کردند نیز در محضر خداوند محاکمه می شوند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز همین جریان نفاق داخلی و سکولار اگر میدان پیدا کنند علی زمان را از میان بر می دارند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات