۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۰۷۹۳۴

انتقاد آیت الله سبحانی از وضعیت شهرسازی در قم

انتقاد آیت الله سبحانی از وضعیت شهرسازی در قم
حضرت آیت الله سبحانی از وضعیت معماری و شهرسازی در قم انتقاد کرد و گفت: وضعیت شهرسازی و معماری امروزی شهر قم، در شأن این شهر مقدس نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در هفدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قران کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 71 سوره توبه پرداخت و گفت: خداوند متعال همانگونه که به کافران و منافقان وعده عذاب داده، به مردان و زنان مؤمن وعده بهشت جاویدان می دهد.

وی از وضعیت معماری و شهرسازی در قم انتقاد کرد و اظهار داشت: اینکه ساختمان های بلند در شهر ساخته شود، درست نیست، زیرا نوامیس مردم در حیاط خانه های خود نیز مجبور می شوند با چادر تردد کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه وضعیت شهرسازی و معماری امروزی شهر قم، در شأن این شهر مقدس نیست، خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، خانه ها نباید به یکدیگر اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بندگان شایسته خداوند نه تنها در برابر مشکلات صبر پیشه می کنند، بلکه از مصیبت هایی که به آنها می رسد، رضایت داشته و خوشحال می شوند، عنوان کرد: انسان های صابر مشکلات را برای رضای خداوند تحمل می کنند، اما انسان هایی که در مرتبه بالاتر قرار دارند، همه مصیبت ها را نوعی احسان از سوی خداوند تلقی کرده و نسبت به آن رضایت دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعمال عبادی انسان باید برای رضای خداوند انجام شود، تأکید کرد: اینکه برخی می گویند روزه می گیریم برای مسائل بهداشتی و پزشکی، درست نیست، بلکه ما باید مسائل عبادی را از آن جهت که دستور خداوند است، انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وجود نورانی امیرمؤمنان(ع) با تلاش های پرثمر خودشان موج بزرگی در تاریخ بشریت ایجاد کردند، ابراز داشت: ایشان موجی خروشان در تاریخ بشریت ایجاد کردند؛ از میان مسیحیان تنها جرج جرداق نیست که لب به فضائل امیرمؤمنان(ع) گشوده است، بلکه بسیاری از مسیحیان درباره ایشان تعابیر مختلف به کار برده اند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و مبنای سیاست قرار گرفته است، گفت: نهج البلاغه بخش بسیار کوچکی از علم امیرمؤمنان(ع) است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در حال حاضر نیز بخش های بسیاری از زندگانی نورانی امیرمؤمنان(ع) و شخصیت ممتاز ایشان برای مردم روشن نشده است، مطرح کرد: امروز باید در سراسر کشور علم، تقوا، سیاست و ادب امیرمؤمنان(ع) را برای مردم تبیین کنیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات