۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۰۷۹۳۸
آیت الله ناصری:

بغض امام علی گناه نابخشودنی و حب ایشان سبب بخشش گناهان است

بغض امام علی گناه نابخشودنی و حب ایشان سبب بخشش گناهان است
استاد عرفان و اخلاق با اشاره به روایاتی پیرامون عظمت شخصیت امام علی(ع)، گفت: کسی که دوستدار امام علی باشد گناهانش فروخواهد ریخت و دشمنی با ایشان هرگز بخشیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه فضائل امام علی(ع) برای ما قابل درک نیست و خداوند و پیامبر اکرم(ص) فضائل بسیاری برای ایشان ذکر کرده‌اند، گفت: آنچه خدا در کتب آسمانی نسبت به انبیا سفارش کرده‌ است، یک هزارم آن چیزی نیست که خداوند برای ائمه معصومین(ع) و ولایت ذکر کرده است.

آیت الله ناصری در ادامه افزود: عدد کلمه وجه که خداوند در قرآن به آن اشاره می‌کند ۱۴ است، مراد قرآن از «وجه ربک» ائمه اطهار(ع) هستند، ایشان هزاران سال پیش از حضرت آدم خلق شده‌اند و خلقت ملائکه و موجودات به واسطه وجود ایشان است. زمانی جبرائیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، امام علی(ع) نیز در کنار پیامبر اکرم(ص) بود، ایشان از جبرئیل سؤال کرد آیا علی را می‌شناسی؟ جبرئیل پاسخ داد بله، او استاد من است، روزی که خلق شدم ایشان به من آموزش داد که چگونه خودم را به خداوند معرفی و به بندگی خودم اعتراف کنم.

وی با بیان اینکه در قیامت حرف اول را پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) خواهند زد، اظهار کرد: بنابر روایت آنچه پیامبر اسلام(ص) می‌دانند حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) هم می‌دانند، آنچه را ما می‌شناسیم از طریق اهل بیت(ع) آموخته‌ایم و باید ولایتمان را به وسیله ایشان تکمیل کنیم.

آیت الله ناصری با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند اگر ما نبودیم کسی دین و دینداری و خداشناسی نمی‌دانست، در روایتی دیگر ایشان می‌فرمایند: کسی که دوستدار امیرالمومنین علی(ع) باشد خداوند به اندازه هر رگ بدن او یک باغ بهشتی به او در آخرت خواهد بخشید. این روایات نشان دهنده عظمت و بزرگی ایشان است. کسی که علی را می‌شناسد اهل گناه نخواهد بود و ترک معاصی می‌کند.

استاد عرفان و اخلاق خاطرنشان کرد: بنابر روایات بغض و دشمنی امام علی(ع) گناهی نابخشودنی است که هرگز بخشیده نخواهد شد و عمل چنین شخصی هرگز مقبول نخواهد بود. در روایات ذکر شده است روز قیامت امام علی(ع) بر سر پل صراط می‌ایستند و اهل بهشت و جهنم را از هم جدا می‌کنند، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند امیرالمؤمنین غرق در خداوند است. باید سعی و کوشش کنیم در همه مشکلات دست به دامن اهل بیت(ع) باشیم و در همه حال ذکر یابن الحسن یابن الحسن را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: حضرت رسول اکرم(ص) به امام علی(ع) می‌فرمایند کسی دشمن تو نیست مگر اینکه اهل جهنم باشد، در روایتی نیز ذکر شده است محبت امام علی(ع) گناهان انسان را فرو می‌ریزد و اجازه نمی‌دهد گناهی در وجود انسان باشد، محبت ایشان دفع کننده گناهان است، روایاتی از این دست بسیار زیاد هستند و همگی به ما اهمیت تبعیت از امام علی(ع) و پیروی از ولایت را یادآوری می‌کنند./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات