۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۹۴۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

خواهران طلبه ادامه‌ دهنده راه انبیای الهی باشند

خواهران طلبه ادامه‌ دهنده راه انبیای الهی باشند
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خواهران طلبه باید از کسانی باشند که جز در پرتو عنایات حق قدم برندارند و همواره مسیر پرافتخار انبیای الهی را طی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور با تاکید بر استفاده از فرصت‌ ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر اظهار کرد: از فرصت‌های بسیار ارزشمندی که خداوند متعال در زندگی ما قرار داده است، ایام ویژه و خاص مانند لیالی قدر است که باید از این ایام برای ارتباط بهتر با خداوند متعال استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از فرصت لیالی‌قدر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است افزود: فرهنگ بهره گیری از شب های قدر از همان آغاز نزول قرآن زمینه‌سازی شد و باتوجه به اینکه عموم مردم مسلمان توجه بسیار زیادی به شب‌های قدر دارند، این شب‌ها به یک فرهنگ عمومی در میان مردم تبدیل شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: در ایامی مانند ماه مبارک رمضان که عموم مردم روزه‌دار هستند، سختی و ریاضت شرعی روزه‌ گرفتن برای مردم ساده می‌شود، همچنین در احیای شب قدر نیز عموم مردم به شب‌زنده‌داری، نیایش و دعا کردن مشغول هستند از این رو احیای شب قدر به مناجات و دعا سهل و روان شده است.

وی با اشاره به اینکه سوره قدر، بیست‌ و پنجمین سوره‌ای است که بر پیامبر نازل شده است ادامه داد: سوره قدر از اولین سوره‌هایی است که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و باتوجه به همین مسئله مشخص می‌شود که از همان آغاز نزول قرآن و شکل‌گیری جامعه دینی و اسلامی، ارزش و اهمیت شب قدر مورد توجه و عنایت بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه براساس آموزه‌های دینی و اسلامی، لیالی قدر فرصتی است که انسان از خداوند متعال عنایت طولانی را مطالبه کند گفت: براساس آنچه که از رهنمودهای دینی و اسلامی بدست می‌آوریم، ارزش و کیفیت عبادت در شب‌های قدر، از هزارماه عبادت برتر است و این شب‌ها، فرصتی است که انسان می‌تواند از خداوند متعال طلب غفران کند.

وی با بیان اینکه در لیالی قدر مقدرات انسان‌ها رقم میخورد گفت: براساس آموزه‌های قرآنی، مقدرات انسان‌ در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی در شب‌های قدر رقم می‌خورد به همین دلیل نیز شب قدر، بسیار سرنوشت‌ساز و مورد توجه و اهتمام مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور خاطرنشان کرد: لیالی قدر از مفاهیم بسیار ارزشمندی است که وارد زندگی مسلمانان شده و فرصتی است که مسیر حق و درست را به ما نشان می‌دهد و ما با استفاده از این فرصت بسیار ارزشمند می‌توانیم جبران مافات کنیم.

وی با بیان اینکه خواهران طلبه باید ادامه‌دهند راه انبیا الهی باشند افزود: خواهران طلبه باید از کسانی باشند که جز در پرتو عنایات حق قدم برندارند و همواره مسیر پرافتخار انبیا الهی را طی کنند، خواهران طلبه باید در این شب‌ها از خداوند متعال برای پیمودن این مسیر طلب یاری کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: خواهران طلبه باید از فرصت‌ شب‌های قدر نهایت بهره را ببرند و از خداوند متعال بخواهند که به آن‌ها صبوری، مهارت و توانایی پیمودن این مسیر رو عنایت کند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که طلاب باید به آن توجه داشته باشند این است که مردم را متوجه اهمیت بهره‌گیری از مواهب این شب‌ها کنند چراکه همه ما نیاز به توصیه، توجه و راهکار‌های جلب رحمت الهی داریم و بزرگترین وظیفه طلاب این است که مردم را با اعمال شایسته‌ این شب‌ها، آشنا کرده تا مردم نیز در مسیر درست قرار گیرند.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به شهادت حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی(ع) شاخص انجام تکلیف الهی و بندگی در شرایط بسیار سخت هستند.

وی افزود: حضرت علی (ع) برای تبیین حقیقت تا پای جان هزینه دادند و این درس بسیار بزرگی برای مسلمانان و به ویژه طلاب است، طلاب باید بدانند که خادمان راه اهل بیت(ع) هستند و باید برای ادامه راه اهل بیت(ع) تلاش و با بدعت‌ها و انحرافات مقابله کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان اظهار کرد:‌ طلاب باید در این ایام به مردم توجه بدهند که شیعه در معبر سخت فتنه‌ها، بالنده و استوار می‌شود، شیعه در شرایط فتنه، قدرت تشخیص راه درست و حق را دارد و همواره شجاعانه بر حق ایستادگی می‌کند./1330/د102/ب1

ارسال نظرات