۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۰۷۹۵۰
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی:

تمسخر بندگان، تمسخر خداوند است

تمسخر بندگان، تمسخر خداوند است
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه مشرکان و منافقان همواره در طول تاریخ انبیای الهی و مؤمنان را مسخره می‌کردند، گفت: تمسخر بندگان، تمسخر خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که در طول تاریخ مشرکان و منافقان همواره انبیای الهی را به استهزاء گرفته‌اند، اظهار داشت: یکی از بدترین گناهان استهزاء دیگران است.

عضو هیأت جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: کسانی که دیگران را مورد استهزاء قرار می‌دهند در قیامت پس از تحمل عذاب، زمانی که به سوی بهشت برده می‌شوند، درهای بهشت به روی آن‌ها بسته ‌شده و بیان می‌شود، شما به خاطر استهزاء دیگران اجازه ورود به بهشت را ندارید.

وی با اشاره به اینکه منافقان به چهار شیوه انبیای الهی را مورد استهزاء قار می‌دادند، افزود: گروهی از مشرکان انبیای الهی را مورد استهزاء قرار داده و آن‌ها را دیوانه می‌خواندند مانند قوم حضرت نوح علیه‌السلام که ایشان را دیوانه می‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی ادامه داد: گروهی دیگر از منافقان و مشرکان، کلام انبیای الهی را به استهزاء می‌گرفتند، مانند مشرکان مکه که پیامبر صلی‌الله علیه و آله را به خاطر تلاوت آیات قرآن کریم شاعر و مجنون می‌خواندند.

وی با بیان اینکه مسخره کردن رفتار انبیای الهی دیگر شیوه مشرکان و منافقان برای استهزاء انبیای الهی بود، گفت: برای نمونه مشرکان که اذان گفتن بلال را بر بام کعبه به استهزاء گرفتند و یا نماز خواندن حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله را مسخره می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسخره کردن مؤمنان دیگر شیوه مشرکان برای استهزاء دیگران بود، ابراز کرد: جهل و ناآگاهی، حسادت و کینه‌توزی از مهم‌ترین ریشه‌های استهزاء است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه استهزاء در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای بیداد می‌کند، ادامه داد: خطر شبکه‌های ماهواره‌ای برای دین‌داری بسیار جدی است.

وی افزود: این شبکه‌ها به‌ صورت تدریجی ریشه‌های اعتقادی مردم را به استهزاء گرفته و در درازمدت کانون خانواده‌ها را مورد هجمه قرار داده و موجب شهوت زودهنگام در نسل نوجوان و جوان می‌شوند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: مزاح با استهزاء متفاوت بوده و مزاح باید در مسیر حق باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی یادآور شد: استهزاء به این دلیل زشت است که با مسخره کردن بندگان در حقیقت خداوند را به واسطه امر خلقت مورد استهزاء قرار می‌دهد./837/پ202/ب1

ارسال نظرات