۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۹۵۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم:

شفافیت در هزینه کرد بیت‌المال از سوی مسؤولان رسالتی شرعی است

شفافیت در هزینه کرد بیت‌المال از سوی مسؤولان رسالتی شرعی است
عضو مجلس خبرگان رهبری شفافیت در هزینه کرد بیت‌المال از سوی مسئولان را رسالتی شرعی دانست و گفت: این سیره علوی در حکومت داری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به داستان قارون در سوره قصص اظهار داشت: در آیات قارون کریم بیان شده که قارون در ابتدا یکی از انقلابیون بود و در کنار حضرت موسی علیه‌السلام بر علیه کفر قیام کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اما پس از اینکه قارون در میان مردم به جایگاه و مقامی رسید، اقدام به ثروت‌اندوزی کرد.

وی تصریح کرد: قارون با ثروت خود به مردم ظلم می‌کرد و زمانی که عده‌ای از مؤمنان قوم بنی‌اسرائیل او را نصیحت کردند و به او گفتند که ثروت باید برای آبادانی سرای آخرت هزینه شود، دنیا فانی است؛ او در پاسخ گفت که ثروتش اختصاص به خود او داشته و به هر شکلی که بخواهد آن را مصرف می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه یکی از کارهای بسیار زشت قارون، نمایش ثروت بود، ادامه داد: برخورد مردم با این اقدام قارون به دو شکل بود؛ دنیاپرستان حسرت ثروت قارون را داشتند و مؤمنان زشت عملی قارون را مشاهده می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: پس از اینکه حضرت موسی علیه‌السلام از قارون درخواست زکات کرد، قارون زکات مالش را نداد   و زنی را تطمیع کرد تا به حضرت موسی علیه‌السلام تهمت بزند.

وی افزود: حضرت موسی علیه‌السلام آن زن را در مقابل مردم قسم داد و زن به ادعای بیجای خود اعتراف کرد و پس از آن حضرت موسی علیه‌السلام به درگاه خداوند سجده کرد و از خداوند درخواست کرد تا قارون به عقوبت کار خود برسد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: پس از دعای حضرت موسی علیه‌السلام قارون با تمام ثروت خود در اعماق زمین غرق شد.

وی نمایش اشرافی گری و تجمل را زشت‌ترین عمل دانست گفت: امام علی علیه‌السلام یکی از سخت‌ترین مبارزان علیه تجمل و نمایش اشرافی گری بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امام علی علیه‌السلام در نامه‌ای به یکی از کارگزاران خود از او خواست تا گزارش کامل و دقیق هزینه کرد بیت‌المال را برای ایشان ارسال کند که این موضوع نشان می‌دهد، شفافیت در هزینه کرد بیت‌المال از سوی مسئولان، رسالتی شرعی است./837/ج

ارسال نظرات