۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۰۷۹۵۶

قانون جدید عربستان برای کمک به ازدواج 5 میلیون دختر مجرد!

قانون جدید عربستان برای کمک به ازدواج 5 میلیون دختر مجرد!
وزیر دادگستری عربستان با رونمایی از ازدواج الکترونیکی در این کشور، سعی کرد تا به تسهیل امر ازدواج حدود 5 میلیون دختر مجرد در این کشور کمک کند!
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، ولید الصعانی وزیر دادگستری عربستان سعودی از راه اندازی عقد الکترونیکی برای کمک به تسهیل در امر ازدواج حدود 5 میلیون دختر خبر داد.

به گفته الصمعانی، از این پس شهروندان سعودی می‌توانند از خانه خود با ارایه مدارک لازم برای ازدواج بدون نیاز به حضور در دفاتر ازدواج و تحویل مدارک کاغذی، به ثبت ازدواج اقدام کنند.

 آمار‌های رسمی عربستان نشان می‌دهد که حدود 5 میلیون دختر در عربستان مجرد هستند و این موضوع به بحران اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.

فتوا‌های بی اساس مفتیان سعودی درباره ازدواج و طلاق‌های فراگیر ناشی از  این فتواها، از جمله دلایل اصلی برای پدیده «عنوسة» (بی شوهری) در عربستان است.

در این میان نیز عربستان اخیرا با وضع قانونی جدید، دادگاه‌ها را موظف کرد که زنان را با ارسال پیامک از تایید حکم طلاق‌شان مطلع کند؛ چرا که تا پیش از آن از تصمیم دادگاه برای جاری شدن صیغه طلاق به درخواست همسرشان آگاه نمی‌شدند.

 زنان در عربستان از بسیاری فعالیت‌ها محرومند و بدون اجازه همسر یا پدر و برادر و یا حتی پسر خود حق انجام هیچ فعالیتی را ندارند./983/ب
ارسال نظرات