۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۶۰۷۹۵۸
امام جمعه موقت اصفهان:

کوتاه آمدن از مواضع دینی نوعی بی غیرتی است

کوتاه آمدن از مواضع دینی نوعی بی غیرتی است
آیت الله مهدوی گفت: وضعیت حجاب در جامعه بسیار اسف بار شده است تا جایی که چندین نفر از کشور‌های خارجی نزد بنده آمدند و از مسأله حجاب در کشور ایران گلایه می‌کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی بعد از ظهر امروز که در حوزه علمیه ملاعبدالله واقع در خیابان حافظ اصفهان برگزار شد، گفت: انسان غیرتمند در طلب مغفرت از خداوند از دیگران سبقت می‌گیرد و از همه اسباب استفاده می‌کند تا رضایت خداوند را کسب کند.
 
وی در ادامه مبحث غیرت افزود: انسان غیرتمند مقید به مراعات دستورات الهی است و به حبل الله اعتصام می‌ورزد، ولی انسان بی غیرت در تمسک به حبل الله توقف می‌کند؛ حبل الله در روایتی به قرآن و در روایت دیگری به ولایت اهل بیت (ع) نسبت داده شده است.
 
آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: مسأله ولایت مسأله‌ای است که سبب اختلاف بین مسلمانان شده است لذا از سوی انبیای گذشته نیز مسأله ولایت امیرمؤمنان (ع) مطرح شده و از مؤمنان درخواست می‌شود که ولایت امیرمؤمنان (ع) را بپذیرند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انسان غیرتمند با ملاحظه وقوع منکر و ترک معروف از درون ناراحت می‌شود و بی تفاوت نیست لذا اگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، نسبت به آن اقدام می‌کند.
 
امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: انسان غیرتمند هرگز برای دشمن جاسوسی نمی‌کند؛ قرآن می‌فرماید،‌ای کسانی که ایمان آورده اید اسرار و راز‌های خودتان را برای غیر مؤمنان بازگو نکنید چرا که دشمنان اگر بتوانند هرگونه فسادی را برای شما ایجاد می‌کنند؛ در حال حاضر ترامپ هرگونه فشاری که توانسته است نسبت به جمهوری اسلامی ایران اِعمال کرده است؛ آن‌ها از دین ما ناراحت هستند و زمانی که شعار هیهات منا الذله سر می‌دهیم ترس وجودشان را فرامی گیرد، آن‌ها اسلام عربستان را می‌پذیرند و نمی‌خواهند که ملت ایران منتظر فرج منجی ظهور باشد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کوتاه آمدن از مواضع دینی نوعی بی غیرتی است، در حال حاضر وضع حجاب در جامعه بسیار اسف بار شده است تا جایی که چندین نفر از کشور‌های خارجی نزد بنده آمدند و از مسأله حجاب در کشور ایران گلایه می‌کردند، ولی با کمال تعجب برخی در داخل کشور خودمان می‌گویند آیا نمی‌شود حدود دین را تغییر داد؟
 
وی ادامه داد: عده‌ای از هم لباسی‌های بنده که به دنبال جلب نظر شنوندگان هستند، هرگز در مسأله حجاب موضع گیری نمی‌کنند.
 
آیت الله مهدوی ابراز کرد: طرح دشمن برای متلاشی کردن دین انسان‌ها ایجاد مسائل شهوانی در جوامع است؛ یک جاسوس آمریکایی بعد از آمدن به ایران و بازگشت به آمریکا گفت برای متلاشی کردن جمهوری اسلامی ایران باید جوانان به اعتیاد و شهوت آلوده شوند، ولی به نظر من آلودگی به شهوت درمانش سخت‌تر از آلودگی به اعتیاد است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: انسان غیرتمند در طلب مغفرت از خداوند از دیگران سبقت می‌گیرد و از همه اسباب استفاده می‌کند تا رضایت خداوند را کسب کند؛ شب‌های قدر باید به خوبی مورد بهره وری واقع شوند چرا که ارزش یک حسنه در شب قدر بالاتر از انجام آن حسنه در هشتاد و چهار سال است؛ امام صادق (ع) می‌فرمایند، اگر شب‌های قدر نبود انسان‌ها نمی‌توانستند به هدف خلقتشان دست پیدا کنند.
 
امام جمعه موقت اصفهان افزود: انسان غیرتمند در مواجهه با مسائلی که موجب عصبانیتش می‌شود کظم غیط می‌کند و خشمش را فرو می‌برد، ولی انسان بدون غیرت دائماً به دنبال تلافی کردن است؛ اخلاق اهل بیت (ع) در برخورد با دیگران خیلی شیرین بوده است، امیدوارم از ایشان درس عبرت بگیریم./۸۶۷/پ210/ب1
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات