۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۷۹۷۲
استاد حوزه علمیه:

صراط مستقیم امام علی است

صراط مستقیم امام علی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صراط مستقیم امام علی(ع) است، گفت: انسان با سرکشی و طغیان در زمره طاغوتیان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت شب شهادت امام علی(ع) در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و با استناد به آیه شریفه ۲۵۷ سوره بقره، گفت: قرآن کریم در این آیه اشاره به آن دارد که خداوند یاور کسانی است که از روی صدق و درستی به پروردگار ایمان آوردند.

وی افزود: همچنین می فرماید: خدا آنها را از تاریکی ها به روشنی می برد، اما آنان که کفر ورزیدند یاور و دستگیر آنان طاغوت است؛ این دسته افراد کسانی هستند که با طغیان و ستمکاری در گمراه ساختن مردم نقش آفرین بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان طاغی در تاریکی و گمراهی قرار دارد، ابراز کرد: آنان مردم را از نور به تاریکی ها هدایت می کنند؛ نور راه خدا است که انسان را به روشنایی، درستی، سعادت هدایت می کند.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: اما مسیر ظلمت و تاریکی که نهایت آن گرفتاری، بدبختی و بیچارگی انسان است راه آنانی است که از مسیر نور خارج و در زمره طاغوتیان قرار گرفتند.

وی با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) که فرمودند: راه الهی یکی است و آن خط الهی است، اظهار داشت: همچنین فرمودند: راه باطل و انحراف فراوان است و حد و نهایتی برایش تعریف نمی شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نور و رحمت الهی از ابتدای اصل آفرینش همراه هر موجودی است و این مردم هستند که خودشان بعدها دسته دسته و گروه گروه می شوند و فکر های مختلف و سخن های مختلف و راه و روش های مختلف بوجود می آورند و به خصومت، دشمنی و منازعه می پردازند و از راه حق خارج می شوند.

حجت الاسلام مظفری میانجی بیشترین دلیل اختلافات را منفعت طلبی و خودخواهی آنان دانست و گفت: منفعت طلبی و یا حسادت انسان را وادار به رفتارهای ناشایست می کند بنابراین انسان تا زمانی که از خود بینی، خود خواهی، برتری جویی، طمع‌ها، حسدها، منفعت های دنیوی فراوان و آرزو های بلند یک قدم بیرون ننهد، نمی تواند به طرف خیر و سعادت حقیقی حرکت کند.

وی افزود: کمااینکه همین عوامل سبب شد که امت اسلام دسته دسته و گروه گروه شدند و از راه صراط مستقیم منحرف شدند در حالی که امام علی(ع) صراط مستقیم بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات