۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۹۷۸
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

انسان با خدا از هیچ قدرتی نمی‌ترسد

انسان با خدا از هیچ قدرتی نمی‌ترسد
حجت الاسلام عارفی با توجه به این که انسان با خدا باشد از هیچ قدرتی نمی‌ترسد، گفت: مسؤولان در کار‌های خود نگاه برون گرا داشته باشند تا بتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی عصر امروز در آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله شهر کرمان گفت: سوره عنکبوت به سوره تمثیل برای انسان‌ها تبدیل شده است، زیرا مردم با مثال بهتر مطالب را می‌فهمند.
 
وی افزود: امر و نهی غیر مستقیم یکی از شیوه‌های یاد دادن معارف دین به مردم بوده که روحانیان باید برای یاد دادن اسلام از شیوه‌های داستان و تمثیل استفاده کنند.
 
حجت الاسلام عارفی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن از خانه عنکبوت به عنوان مثال نام برده است، اظهار داشت: سست بودن از خصوصیات خانه عنکبوت بوده که خانه کافر همچون خانه عنکبوت است.
 
وی با بیان اینکه خیلی قصر‌های به ظاهر محکمی که در طول تاریخ ساخته شده امروز اثری از آن نیست و یا اگر هست جایی برای عبرت دیگران است، گفت: خانه کعبه با وجود قدمت تاریخی آن آثار زیادی برای مسلمانان دارد.
 
حجت الاسلام عارفی خاطرنشان کرد: انسان با توکل بر خدا می‌تواند خانه‌هایی محکم برای خود و خانواده بسازد و انسان‌ها باید خدایی شوند تا مستحکم شوند.
 
وی با توجه به این که انسان روح خود را در اختیار خدا قرار دهد، ابراز داشت: انسانی که در دنیا زندگی خود را خدایی کند، از شیطان دوری می‌کند.
 
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به این که خانه عنکبوت با اندک اشاره‌ای از بین می‌رود، بیان داشت: انسان‌های زیادی در دنیا ثروت زیاد و خانه‌های مجلل دارند که در باطن از بین رفتنی هستند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مردم فریب ظاهر افراد نخورند، تصریح کرد: مردم به باطن کار‌ها دقت کنند و کاری که رضایت خدا در آن بوده را انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: انسانی که در دنیا خدا را در کار‌ها اولویت اول خود قرار دهد، نه آمریکا و نه هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند در مقابل این کار عکس العملی داشته باشد.
 
حجت الاسلام عارفی با توجه به این که انسان با خدا باشد از هیچ قدرتی نمی‌ترسد، بیان داشت: مسؤولان در کار‌های خود نگاه برون گرا داشته باشند تا بتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند.
 
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا و عربستان سعودی همچون خانه عنکبوت سست هستند.
 
وی در پایان با بیان این که انسان برای خدا کاری را انجام دهد، اظهار داشت: طمع و حریص بودن به دنیا از سبب‌هایی بوده که بعضی از مسؤولان دچار این صفت‌های شیطانی شده اند./۹۷۰۷/پ210/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات