۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۰۷۹۹۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، شب پیوستن به خوبی ها است

شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، شب پیوستن به خوبی ها است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، شب پیوستن به خوبی ها است، گفت: لذت بردن از عبادت بالاترین عنایت الهی به انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه در دومین شب از احیای لیالی قدر در مصلی امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، شب رهیدن از بدی ها است.

وی افزود: در این شب باید بسیار استغفار کرد و از خداوند تمنا داشت تا کراهت از بدی ها در قلب انسان نهادینه شود.

حجت‌ اسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، شب پیوستن به خوبی ها است، ابراز کرد: مقصود از پیوستن به خوبی ها آن است که انسان از خداوند تمنا کند شوق به خوبی ها و علاقه به عبادت را در قلب انسان تثبیت کند؛ لذت عبادت بالاترین شیرینی عالم آفرینش است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام سجاد(ع) می فرمایند: بارالها؛ من از لذتی غیر از لذت عبادت تو، طلب استغفار می کنم؛ علاقمند شدن به کسب ایمان، بهترین عنایت و نعمت الهی به انسان است.

وی با استناد به سوره یونس، تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید: اگر خداوند می خواست، همه مومن می شدند، رسول من تو می خواهی مردم را به زور مومن کنی! هیچ انسانی نمی تواند مومن شود مگر با اذن خداوند؛ متاسفانه در آموزش های دینی ما ایراداتی وارد است بر این اساس که با التماس می خواهند دیگران را دیندار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: کسی تا خداوند اراده نکند نمی تواند دیندار شود از این رو بهترین دعا در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان طلب لذت بردن از عبادت است و اینکه این لذت در قلبمان نهادینه شود؛ عدم لذت بردن از عبادت و غفلت از یاد خدا بالاترین عذابی است که انسان می تواند به آن گرفتار شود.

وی بیان داشت: آن چیزی که باعث می شود بخشیده شدگان شب قدر جلو نروند آن است که فراموش کنند از خداوند بخواهند قلب آنان را مملو از شوق به خوبی ها کند.

حجت‌ اسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند اگر کار خوبی را بدون شوق انجام دادید به آن عمل زیاد امیدوار نباشید؛ عملی که بدون اشتیاق باشد از بین می رود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شب ۲۳ ماه مبارک رمضان را باید شب نجات دادن بشریت قرار دهیم، ابراز کرد: در این شب انسان باید با اعتقاد درست تنها ظهور امام زمان(ع) را از خداوند بخواهد.

وی قیمتی ترین بخش دین اسلام را ولایت مداری بیان کرد و گفت: خداوند این بخش را به راحتی به انسان عطا نمی کند؛ امام صادق(ع) فرمودند: کسی را به ولایت ما دعوت نکنید کسی لیاقت نداشته باشد دعوت او‌ بی فایده است./۸۱۳/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات