۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۰۷۹۹۹
آیت الله تحریری:

فضایل امیرمومنان احصا شدنی نیست

فضایل امیرمومنان احصا شدنی نیست
آیت الله تحریری با بیان اینکه فضایل امیرمومنان علی(ع) احصا شدنی نیست، گفت: ارزش نعمت ولایت امیرمومنان علی(ع) بی نهایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در مدرسه علمیه معیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شخصیت انسان در قیامت به صورت خاص در قالب ارتباط با امام شکل می گیرد.

وی درباره فضایل بی کران امام علی(ع) ابراز کرد: روایت است فضایل امیرمومنان علی(ع) احصا شدنی نیست؛ این روایت از این آیه گرفته شده که اگر شما بخواهید نعمات الهی را به شمارش در بیاورید قادر به آن نخواهید بود.

آیت الله تحریری بیان داشت: ولایت الهی بالاترین نعمت است که توسط ائمه اطهار(ع) تحقق پیدا کرده و امام علی(ع) اول فاتح ولایت کلیه الهیه برای امت هستند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه حضرت به بالاترین مقام بندگی صالحانه رسیدند، اظهار داشت: نعمت ولایت امیرمومنان علی(ع) نعمتی است که ما انسانها قادر به ارزش گذاری آن نیستیم و تنها خداوند ارزش این نعمت سنگین را می داند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) نخستین کسی بودند که به پیامبراکرم(ص) ایمان آوردند، گفت: در آن زمان احدی جرات نداشت به دین توحیدی اسلام بپیوندد در حالی که ایشان خالص ترین یقین را به اسلام داشتند.

آیت الله تحریری ادامه داد: حضرت محبوب ترین انسان نزد خداوند بودند و از نظر رفتار و کردار به پیامبر اکرم(ع) شباهت کامل داشتند.

تولیت مدرسه علمیه مروی اضافه کرد: از امتیازات امیرمومنان علی (ع) همراهی پیامبراکرم(ص) در جنگ ها بود، ایشان همواره جان مبارک رسول خدا را نجات می دادند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) برای مومنان همانند پدر هستند، تصریح کرد: امیرمومنان علی(ع) فانی در ذات الهی بودند و چیزی جز خدا برای حضرت مطرح نبود.

آیت الله تحریری ادامه داد: حضرت می فرمایند: از زمانی که به من حق نشان داده شد لحظه ای در حق شک نکردم؛ ایمان آوردن به چیزی آن هم بدون معجزه بیانگر آن مرتبه بالای فطرت و عقلانیت است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در مقام عمل و پذیرش شخصیتی بی نظیر بودند، خاطرنشان کرد: ایشان در مقام عمل به سخت ترین بخش دین عامل بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات