۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۰۸۰۰۲
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

برای انقلاب یار باشیم نه بار

برای انقلاب یار باشیم نه بار
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه برای انقلاب باید یار بود نه بار، گفت: صبر و شکیبایی لازمه عبور از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، در دومین شب از لیالی قدر آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) چیذر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: صعصعه بن صوحان عبدی یکی از یاران واقعی کوفی امام علی(ع) بود.

وی افزود: زمانی که امام علی(ع) به حکومت رسیدند صعصعه به ایشان ملحق شد؛ حضرت وی را برای مذاکره با کشورهای همسایه و یا دشمنان می فرستادند چرا که وی بسیار نطاق بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در ادامه بیان داشت: زمانی که حضرت به شهادت می رسند معاویه ملعون به کوفه می آید و به ایشان فرمان می دهد که بربالای منبر رفته و به مذمت امام علی(ع) بپردازد، صعصعه نیز بالای منبر می رود و می گوید: ای مردم، این ملعون از من می خواهد بهترین ها را مذمت کنم؛ و با این کلام به رسوا کردن معاویه می پردازد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه تصریح کرد: زمانی که خبر به صعصعه می رسد که حضرت علی(ع) ضربت خوردند به درب خانه حضرت می روند و در مواجهه با ازدحام جمعیت رو به خانه حضرت می ایستد و ابراز می کنند، یا علی تو امام ما در حیات و ممات هستی؛ زمانی که این خبر به امام می رسد حضرت می فرمایند: چقدر صعصعه انسان خوبی است بارش بر ما کم، اما یاری اش از ما زیاد است؛ بار ما برای انقلاب باید کم باشد اما در نهایت قوت و قدرت یار انقلاب باشیم.

وی با استناد به کلام امام رضا(ع) که می فرمایند: صعصعه از بهترین یاران امام علی(ع) بوده است، بیان کرد: انسان باید برای ولایت کم بار و پر بار باشد تا بتواند برای امام زمان(عج) کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی بیان داشت: حضرت در لحظات پایانی عمر مبارکشان مردم را به تقوا، چشم پوشی به جاذبه های دنیوی، یاری مظلومان، دشمنی با دشمنان، نظم داشتن، برقراری صلح برادری و برابری با مسلمانان، یتیم نوازی، رعایت حقوق همسایگان، عمل به آیات قرآن، انفاق، پیوند با برادران دینی و اجتناب از قطع با آنان وصیت می کنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام علی(ع) می فرمایند: می بینم بعد از من فتنه ها به شما روی می آوردند در این هنگام اهل صبر باشید؛ انسان با صبوری و سعه صدر می تواند از مشکلات عبور کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات