۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۰۸۰۰۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

بخشی از مشکلات کشور به عملکرد و تنبلی مسؤولان مربوط می شود

بخشی از مشکلات کشور به عملکرد و تنبلی مسؤولان مربوط می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا به زندگی انسان برکت می دهد، گفت: بخشی از مشکلات و شرایط کنونی کشور به عملکرد و تنبلی مسؤولان مربوط می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه نورالرضا(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نظام آفرینش بر پایه خضوع و بندگی خلق شده است.

وی با اشاره به اینکه مخلوقات عالم هستی نزد خداوند خاضع و خاشع هستند، ابراز کرد: تمام موجودات در عالم آفرینش به عبادت خداوند اشتغال دارند، طبق صریح روایات؛ همه عالم وجود به نماز، تسبیح  و ذکر الهی مشغول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه سه صفت حی، علیم و قدرت که متعلق به خداوند است به صورت تقلیل یافته در وجود همه موجودات وجود دارد، اظهار داشت: موجودات عالم هستی معلول علت هستند بنابراین می طلبد معلول و علت با یکدیگر سنخیت داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه موجودات ذکر دارند، گفت: هر یک از موجودات ذکری مجزا و متفاوت دارند و در بیان ذکر الهی صادق هستند و به فرازهایی از آن عمل می کنند؛ انسان اگر مرتکب گناه شود تمام نظام آفرینش نسبت به فرد خاطی واکنش نشان می دهد.

وی بیان داشت: اینگونه نیست که انسان در عالم دنیا با انجام گناه مجازات شود بلکه آن گناه برای عالم آخرت ذخیره می شود؛ انسان با حبس گناه باید به خداوند پناه ببرد و از حضرت حق طلب استغفار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه آسمان و زمین جنود خداوند هستند، اظهار داشت: زمانی که ماموران آمریکایی در طبس فرود آمدند به اذن خداوند در طوفان شن گرفتار شدند تا رسوای عالم شوند؛ امروز بخشی از مشکلات کشور به عملکرد و تنبلی خود مسؤولان و بخشی هم به خود انسان بر می گردد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر ایمان داشته باشد و تقوای الهی پیشه کند خداوند عمل صالح او را افزایش می دهد و به زندگی‌اش برکت عنایت می کند.

وی بیان داشت: خداوند می فرماید: من مطیع کسی هستم که مطیع من باشد؛ بنابراین انسان با تقوا هرگز خط قرمزهای بندگی را زیر پا نمی گذارد، کسی در عالم دنیا نیست که امتحان نشود و شاخصه انسان مومن آن است که هرگز در امتحانات الهی درمانده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این مطلب که فطرت و طبیعت انسان براساس بندگی خلق شده است، تاکید کرد: انسان ذاتا خواستار کمالات است و کسانی که اهل گناه و معصیت هستند و از گناه لذت می برند در اصل در حق خودشان ظلم می کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان گناهکار از مومن متنفر است چنین انسانی عاقبت بخیر نمی شود؛ انسان باید از اعمال غیر مومنان اجتناب کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات