۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۰۸۰۳۳
آیت الله فقیهی:

راهپیمایی روز جهانی قدس مصداق یاری مظلومان است

راهپیمایی روز جهانی قدس مصداق یاری مظلومان است
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس مصداق یاری مظلومان است، بر لزوم حضور پرشور ملت شریف ایران در این راهپیمایی عظیم و باشکوه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هجدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 86 سوره مبارکه بقره پرداخت و با بیان اینکه کشتار و تجاوز به سرزمین های دیگر از  صفات بارز قوم بنی اسرائیل بود، گفت: امروز نیز مشاهده می کنیم که رژیم صهیونیستی به صورت تجاوزگرانه فلسطین را اشغال کرده و مردم را از سرزمین مادریشان آواره ساخته اند.

وی با اشاره به روحیه خون خواری، کشتار و تجاوزگری رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: صهیونیست ها به آسانی دست به کشتار می زنند و توجهی به مظلومیت مردم بی گناه فلسطین ندارند؛ این افراد بدون اینکه توجهی داشته باشند، دست به قتل و کشتار کودکان و زنان بی گناه می زنند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه قوم بنی اسرائیل در اعمال خود دنیا را اصل قرار داده بودند، عنوان کرد: این قوم در ظاهر خود را مؤمن و متدین به دین حضرت موسی(ع) نشان می دادند، اما در باطن منافع مادی خود را در نظر می گرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قوم بنی اسرائیل به صورت عمدی و از روی آگاهی مرتکب گناه می شدند، بیان کرد: اگر انسان به صورت عامدانه و عالمانه مرتکب گناه شود، بدون شک به خداوند دهن کجی کرده و مورد بخشش واقع نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قوم بنی اسرائیل افرادی بسیار متکبر و لجباز بودند، مطرح کرد: افرادی که متکبر و مغرور هستند، هیچگاه قابل اعتماد نیستند، زیرا هوای نفس و امیال نفسانی به آنها اجازه نمی دهند به مردم خدمت کنند؛ به بیان دیگر افراد مغرور و متکبر نمی توانند خدمت گزاران خوبی برای جامعه باشند.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس مصداق یاری مظلومان است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کردند تا مسلمانان جهان در این روز به یاری مردم مظلوم فلسطین به پا خیزند؛ امیرمؤمنان(ع) در روایتی نورانی به شیعیان خودشان سفارش کرده اند که تا روز قیامت در برابر ظلم و ظالم ایستادگی کرده و یاری گر مظلومان عالم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم حضور پرشور ملت شریف ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: ما در این راهپیمایی شرکت کرده و از ظلم رژیم غاصب صهیونیستی اعلام انزجار خواهیم کرد؛ اگر ما در برابر ظلم ظالمان سکوت کنیم، ظالمان به ظلم خود ادامه می دهند و مظلومان روز به روز مورد ستم بیشتری واقع می شوند، اما اگر حامی مظلومان باشیم، جوامع انسانی از ظالمان پاک شده و عدالت برقرار خواهد شد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی یزدانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
امریکا و اسراییل بعد از شکست در افغانستان و سوریه و عراق دیگر نمیتوانند قلدری کنن
0
0
غمره بداوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
خیانت آشکار عربستان سعودی، بحرین و امارات به مبارزه، پایداری و شهادت هزاران زن و کودک و جوان فلسطینی، بی‌پاسخ نخواهد ماند.
1
0
فراهانی منش
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
رژیم صهیونیستی به آخر رسیده است و نفسهای واپسینش را می کشد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
امت اسلامی بر سر مساله قدس معامله نمی کنند.
1
0
سالک جاده کربلا به قدس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
نقشه شوم دشمن در ایران هراسی با حضور یاری گر جمهوری اسلامی ایران در یاری ملل مظلوم عراق، یمن و سوریه شکست خورده و امروز ایران اسلامی در دلهای مردم مسلمان جا دارد و آمریکا از همیشه منفورتر است.
1
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
صهیونیستها به دنبال بازگشت به مدینه منوره و نیز تصرف قلاع خیبر هستند.
آنها ادعا می کنند از اولاد و احفاد یهودیان مدینه از بنی قینقاع و غیره هستند و دنبال احداث منازل و قصرهایی در همان مناطق هستند.
صهیونیستها برای عادی سازی روابط بدنبال احداث خط مواصلاتی بین کشورهای غرب آسیا به رژیم اشغالگر قدس هستند.
1
0
علی ناصری
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
از مطالب این عالم حوزوی استفاده کردیم. نگاه قرآنی ایشان با تطبیق مسایل روز جالب بود.
0
0