۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۰۸۰۳۶
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

انسان نمی تواند در برابر وقایع جامعه بی تفاوت باشد

انسان نمی تواند در برابر وقایع جامعه بی تفاوت باشد
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه انسان نمی تواند در برابر وقایع جامعه بی تفاوت باشد، گفت: مؤمن اهل صبر در برابر مصیبت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 17 سوره مبارکه لقمان پرداخت و گفت: خداوند در این آیه شریفه به نصیحت لقمان به فرزندش اشاره می کند؛ لقمان به فرزند خود توصیه می کند که نماز را به پا داشته، امر به معروف و نهی از منکر کرده و بر مصیبت ها صبر پیشه کند.

وی ادامه داد: ما باید در رفتارهای خود به نصایح و تذکرات قرآنی توجه داشته باشیم و از چارچوب قوانین و قواعد الهی خارج نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اقامه نماز و ترویج فرهنگ آن در جامعه را ویژگی بارز مسلمانان و بندگان شایسته  خداوند دانست و عنوان کرد: اوج ایجاد ارتباط با خداوند در نماز متجلی شده است؛ انسان مسلمان نه تنها نماز می گذارد، بلکه به دنبال گسترش فرهنگ اقامه صلاة در جامعه نیز است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه انسان نمی تواند در برابر وقایع جامعه بی تفاوت باشد، تأکید کرد: اینکه انسان نسبت به امور پیرامون خود بی تفاوت بوده و توجهی به مسائل جامعه نداشته باشد، درست نیست، بلکه همواره باید برادران مسلمان خود را امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی اضافه کرد: اگر نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت باشیم، ممکن است خود و یا خانواده مان نیز به آن آسیب ها مبتلا شویم؛ خیرخواهی و انسانیت اقتضا می کند که ما نسبت به احکام الهی احساس مسؤولیت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به اینکه مؤمن اهل صبر در برابر مصیبت ها است، افزود: انسان مؤمن در مسیر بندگی با هر مشکلی که مواجه شود، صبر پیشه کرده و لب به گلایه نمی گشاید./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات