۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۶۰۸۰۴۹
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

تفسیر قرآن از حلقه‌های مفقوده در حوزه علمیه است

تفسیر قرآن از حلقه‌های مفقوده در حوزه علمیه است
امام جمعه اهواز گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در حوزه علمیه و عالم اسلام، قرآن و تفسیر آن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار مدیریت و کادر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) اهواز ضمن تشکر از زحمات انجام شده بیان داشت: بسیار کار‌های خوبی انجام شده و خستگی را از تن ما بیرون کرد.

امام جمعه اهواز به ذکر نکات حساس اخلاقی و تقوایی و ساده زیستی بزرگان حوزه و امام و رهبری پرداخته و با سازنده دانستن تکرار چنین مطالبی عنوان داشت: حلقه مفقوده حوزه‌های علمیه مباحث اخلاقی است و خواهان برجسته‌تر شدن این مباحث و ارتباط مستمر با اساتید اخلاق هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با ذکر این مطلب که از اهداف مسؤولیت شان تقویت کار جهادی در استان است، تصریح کرد: باید فاصله و شکاف طبقاتی را در استان به سمت عدالت پیش ببریم و با پرداختن به مناطق محروم از رشد تبعیض جلوگیری کنیم.

وی ضمن تاکید بر برگزاری نماز جماعت خصوصا نماز‌های صبح و ظهر و عصر خواهان شناسایی مساجد و فعال شدن نماز‌های جماعت در سطح اهواز شد و گفت: با توجه به خطر فرقه ضاله وهابیت، بر گسترش و تخصصی شدن مبارزه با وهابیت در استان و خصوصا تمرکز در حواشی شهر اهواز تأکید داریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید سادگی و ساده زیستی در زندگی ما نمود داشته باشد، افزود: مثل انسان‌های ضعیف جامعه به دور از تجملات و اشرافی گری زندگی کنیم تا کار ما (تبلیغ) اثر عملی داشته باشد، مردم باید احساس کنند که روحانیت بین آن‌ها و گره گشای مشکلاتشان است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه جهت پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب به دنبال آمایش و بررسی نقاط قوت و ضعف مناطق استان حتی روستا‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که نتوانیم یک جامع اطلاعات و آمار دقیق داشته باشیم، نمی‌توانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه یکی دیگر از حلقه‌های مفقوده در حوزه علمیه و عالم اسلام، قرآن و تفسیر آن است، بیان داشت: قرآن و تفسیر آن بسیار مظلوم واقع شده، همه چیز در قرآن است ما همه چیز را از فقه و اخلاق و حکمت را در قرآن پیدا می‌کنیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنا داریم به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیشتر بپردازیم و تلاش داریم یک همایش تاثیر گذار با دعوت از شخصیت‌های بزرگ برگزار تا بتوانیم این بیانیه را در استان محقق کنیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات