۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۰۸۰۷۱
حجت الاسلام صراف:

امروز شیعیان غرق در نعمت ولایت هستند

امروز شیعیان غرق در نعمت ولایت هستند
استاد حوزه علمیه گفت: امروز شیعیان غرق در نعمت ولایت هستند و بهترین زمان و موقعیت است که امام علی(ع) احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس صراف استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امام صدق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کتاب شریف نهج البلاغه در میان مردم بسیار مهجور است.

وی دلیل بسیاری از بداخلاقی های اجتماعی را ناشی از بی توجهی به معارف اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: متاسفانه معارف اهل بیت(ع) آن گونه که باید اخذ شود دریافت نمی شود زیرا مردم عطش این معارف را ندارند.

حجت الاسلام صراف با اشاره به اینکه شیعیان علاقه فراوانی به امام علی(ع) دارند اما عمل حضرت در عملکرد مردم کمتر دیده می شود، اظهار داشت: اگر وجود مقدس امام علی(ع) مهجور نبود امروز ما شاهد صفات پسندیده و حمیدیه ایشان در وجود مردم بودیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) غریب هستند، گفت: ساخت گنبد و ضریح با کیفیت برای امامان معصوم برای احترام و حفظ آبروی مکتب است اما زمانی اهل بیت(ع) از غربت خارج می شوند که از علم و معارف آن بزرگان بهره برده شود.

وی افزود: اگر شیعیان و محبان ائمه اطهار(ع) تشنه اخذ معارف آنان بودند دیگر نیازی نبود آن بزرگان راجع غربت خودشان سخن به میان بیاورند؛ اگر مردم جامعه امام علی(ع) نسبت به معارف حضرت عطش داشتند اجازه نمی دادند تفکر خوارج امیرمومنان را به شهادت برسانند.

حجت الاسلام صراف ادامه داد: آنان نه تنها عارشان می آمد از علم و معارف حضرت علی(ع) استفاده کنند بلکه با نیت آنکه بتوانند نزد پیامبراکرم(ص) سرافراز باشند فرق حضرت را شکافتند.

وی با تاکید بر اینکه در زندگی کنونی افراد توجه به علم و معارف علوی بسیار ضروری است، عنوان کرد: ضربت اصلی را زمانی به امام علی(ع) وارد آوردند که به جای قلم بیل به دست ایشان دادند تا در نخلستان به حفر چاه مشغول شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز ما غرق در معارف اهل بیت(ع) هستیم و هر آن اراده کنیم می توانیم به علوم به جای مانده از آن بزرگان رجوع کنیم، گفت: در هیچ دوره ای از تاریخ برای هیچ امتی این فرصت وجود نداشته که بدون کمترین محدودیتی به معارف اهل بیت(ع) دسترسی داشته باشند بنابراین نباید نسبت به این فرصت غفلت کرد.

حجت الاسلام صراف در پایان خاطرنشان کرد: امروز شیعیان غرق در نعمت ولایت هستند و بهترین زمان و موقعیت است که امام علی(ع) احیا شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات