۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۰۸۱۰۷
رییس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

برپایی ۱۸ محفل «انس با قرآن» در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

برپایی ۱۸ محفل «انس با قرآن» در بقاع متبرکه خراسان جنوبی
رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: تا پایان ماه رمضان ۱۸ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی عباسی، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در حاشیه بازدید از محفل قرآنی امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، اظهار داشت: محافل قرآنی از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان نیز 18 محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه محافل انس با قرآن در استان با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود، گفت: آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، بقعه متبرکه بی بی زینب خاتون(س) مود، امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) سربیشه، امامزاده سعدالله زیرکوه، امامزاده زیدبن موسی(ع)، سلطان محمد مهنج و زیدالنار آفریز قاین و امامزاده عبدالله کارشک و اسماعیل خشکان خضری از جمله مکان‌های برگزاری محافل انس با قرآن است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در در امامزاده سیدعلی(ع) و امامزاده شیخ علی موسی(ع) نهبندان، امامزاده سید محمد و سید ابراهیم(ع) فردوس، محمدبن اصغر(ع)، بی بی نجمه خاتون(س) و سید عبدالکریم بشرویه و امامزاده علی(ع) و امامزاده شیخ احمدبن اسحاق شهرستان طبس نیز محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسی، ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی و گسترش آموزه‌های دینی و بیان مفاهیم آیات قرآن را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این محافل دانست.

وی ادامه داد: قرآن کتاب معجزه الهی و نجات بخش امت اسلامی از بسیاری از مشکلات است و این کتاب عظیم قرآن التیام بخش دردها و نجات انسان‌ها از گمراهی و انحراف‌ها است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حاکم بودن قوانین قرآنی در جامعه‌ای سبب برطرف شدن بسیاری از فتنه‌ها می‌شود و برگزاری محافل انس با قرآن و استفاده از ابعاد دینی و اعتقادی قرآن، فضای قرآنی در جامعه ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه انس با قرآن هدایت کننده کجروی‌ها و انحراف‌های جامعه خواهد بود، اظهار کرد: همچنین مراسم ترتیل‌خوانی و جزء خوانی در 32 بقعه متبرکه استان برگزار می‎شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات