۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۰۸۱۰۸
آیت الله سبحانی:

پیمان شکنی های آمریکا در امتداد اعمال منافقان صدر اسلام است

پیمان شکنی های آمریکا در امتداد اعمال منافقان صدر اسلام است
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه پیمان شکنی های آمریکا در امتداد اعمال منافقان در صدر اسلام است، گفت: کذب، خلف وعده و خیانت در امانت از ویژگی های بارز منافقان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در نوزدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 74 سوره مبارکه توبه پرداخت و با بیان اینکه کذب و دروغگویی از ویژگی های بارز منافقان است، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه خلف وعده و عدم پایبندی به عهد را یکی از ویژگی های منافقان معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه پیمان شکنی از خصوصیات بارز منافقان است، اظهار داشت: منافقان به هر پیمانی که می بندند، وفا نمی کنند و با بهانه های مختلف از عمل به آن سرباز می زنند، زیرا ایمانشان به آخرت ضعیف است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه بدعهدی ها و پیمان شکنی های آمریکا در امتداد اعمال منافقان در صدر اسلام است، عنوان کرد: مشاهده کردیم که آمریکا در جریان برجام امضای خود را پس گرفت و پیمان شکنی کرد؛ این بدان جهت است که سردمداران آمریکا  منافق بوده، انسانیت نداشته و معتقد به آخرت نیستند؛ امروز به وضوح دیدیم که آمریکا به اینکه سازمان ملل و سایر کشورهای دنیا برجام را تأیید کردند، توجه نکرد و به صورت آشکار پیمان شکست.

وی با اشاره به روایاتی که در زمینه خصوصیات منافقان وارد شده است اشاره و کذب، خلف وعده و خیانت در امانت را از ویژگی های بارز منافقان عنوان کرد و ابراز داشت: برخی انسان ها اعتقاد راسخی به مبانی دینی ندارند، اما از آن جهت که وجدانیت داشته و انسانیت دارند، به وعده های خود عمل می کنند.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با بیان اینکه امانت داری از ویژگی های بارز مؤمنان است، خاطرنشان کرد: مسأله امانت داری همواره مورد تأکید ائمه معصومین(ع) بوده است، زیرا امانت داری انسان مرز جدایی ایمان از نفاق است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 78 سوره توبه، خداوند را شاهد و ناظر همه اعمال انسان در حالت مخفی و و آشکار دانست و افزود: انسان نباید بپندارد که خداوند در خلوت قادر به نظارت بر اعمالش نیست، زیرا خداوند از مخفی ترین حالات انسان آگاه است.

وی با بیان اینکه اگر انسان به شاهد و ناظر بودن خداوند اعتقاد نداشته باشد، مرتکب هرنوع گناه و فسادی می شود، از وضعیت بدحجابی در قم انتقاد کرد و گفت: بدحجابی هایی که در قم دیده می شود، اثر ضعف در ایمان است./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات