۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۸۱۴۴
آیت الله حکیم:

حوزه علمیه نجف در دوران حزب بعث آسیب بسیاری دید

حوزه علمیه نجف در دوران حزب بعث آسیب بسیاری دید
یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به جنایت های نظام بعث، بیان کرد که حوزه علمیه نجف در دوران حزب بعث آسیب بسیاری دید.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب علوم دینی به مناسبت شهادت امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار به بیان بخش های از زندگانی امام علی (علیه السلام) و مشکلات شیعیان پرداخت و بر ضرورت تمسک به مبانی و تعالیمی که قرآن کریم و رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تاکید کرد.

وی با اشاره به حدیث ثقلین که احادیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است، گفت: باوجود اینکه شیعیان تحت فشار و ظلم بسیاری قرار گرفتند، اما این حدیث بر حقانیت آنان دلالت می کند. برخی از دشمنان تشیع می پنداشتند که می توانند که اسلام حقیقی که متکی بر ولایت اهل بیت (علیهم السلام) را نابود سازند، اما انسان های مخلص در این مذهب، اجازه ندادند که دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

این مرجع تقلید ادامه داد: شیعیان دوران های مختلفی نظیر حکومت بعث را پشت سر گذاشته اند؛ نظام بعث عراق، طلاب و علمای غیر عراقی را مجبور به مهاجرت از این کشور می کرد، سپس به اعدام علما و طلاب عراقی روی آورد و وضعیت کشور به گونه ای شد که شهر نجف تقریبا از طلاب و علما خالی شد و حوزه علمیه در این دوران آسیب بسیار زیادی دید و سپس وقایع دهه 90 میلادی رخ داد و اکنون الحمد الله با سرنگونی حکومت بعث، حوزه علمیه فعالیت های علمی و تبلیغی خود را از سر گرفته است.

وی از طلاب حوزه های علمیه برای عمل به وظایف خود دعوت و از خداوند متعال توفیق طلاب برای کسب اخلاص در انجام وظایف را مسالت کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
اخبار حوزه علمیه نجف را بیشتر کار کنید.
0
0