۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۰۸۱۴۸
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم:

شکستن سنت‌های جاهلی هزینه‌ بردار است

شکستن سنت‌های جاهلی هزینه‌ بردار است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حقیقت تبلیغ، تبلیغ دین با عمل و رفتار است، گفت: شکستن سنت‌های جاهلی در جامعه هزینه‌بردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه در آیات ۳۱ تا ۴۱ سوره احزاب به پرداخت هزینه برای تحقق و پیاده‌سازی دین الهی اشاره شده است، اظهار داشت: در این آیات بیان شده زمانی که زید پسرخوانده رسول خدا صلی‌الله علیه و آله همسر خود را طلاق داد، خداوند به پیامبر صلی‌الله علیه و آله امر کرد با همسر زید ازدواج کند.

وی افزود: از آنجایی که ازدواج با همسر فرزندخوانده در رسوم جاهلی جایز نبود، پیامبر صلی‌الله علیه و آله این سنت جاهلی را شکست و با ازدواج با همسر پسرخوانده‌اش؛ هر چند مورد سرزنش قرار گرفت؛ ولی در نهایت با ایستادگی و صبوری پیامبر صلی‌الله علیه و آله این حکم و سنت الهی در جامعه اجرا شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای شکستن سنت‌های جاهلی باید هزینه‌های لازم را پرداخت کرد و رسول خدا صلی‌الله علیه و آله از این قاعده مستثنا نبوده، با آبرو و جان خویش برای تحقق سنت‌های الهی اقدام کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم ادامه داد: حقیقت تبلیغ دین، تبلیغ عملی دین است و ائمه معصوم علیه‌السلام می‌فرمایند «با عمل خود دعوت گر دیگران به دین الهی باشید».

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه متأسفانه در جامعه امروز الگوهای غلط فرهنگی در عرصه ازدواج بر زندگی مردم حاکم شده است، تصریح کرد: این الگوها سن ازدواج را در مردان به ۲۷ سال رسانده و زمینه افزایش نرخ طلاق را در کشور فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم اظهار داشت: ترویج ازدواج آسان از رسالت‌های خواص جامعه اسلامی است که با رفتار و عمل خود باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنند.

وی با اشاره به آیات سوره یاسین تصریح کرد: این سوره، سوره شهید است و در آن داستان حبیب نجار که در دفاع از انبیای الهی و تحقق دین الهی به شهادت رسیده، بیان شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حسن نجار در ابتدا بت‌پرست بود، افزود: این پیرمرد عامی با بهره‌گیری از هدایت‌های حضرت عیسی علیه‌السلام و فرستادگان ایشان مؤمن و یکتاپرست شد و حضرت عیسی علیه‌السلام بیماری پسر او را شفا داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم ادامه داد: زمانی که پادشاه انطاکیه قصد داشت، فرستادگان حضرت عیسی علیه‌السلام را به شهادت برساند، حبیب نجار با راه‌اندازی یک جریان اجتماعی از فرستادگان نبی خدا حمایت کرد.

وی افزود: حمایت حبیب نجار و فشار مردم بر عوامل و نیروهای حاکم موجب شد که آن‌ها شبانه حبیب نجار را به شهادت برسانند که این داستان قرآنی نشان می‌دهد باید برای تحقق دین به ‌صورت عملی هزینه کرد تا دین الهی در جامعه اسلامی پیاده‌سازی شود./837/پ202/ب1

ارسال نظرات