۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۰۸۱۶۶
حجت‌ الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

ایمان امام علی، سنگین‌تر از طبقات آسمان و زمین

ایمان امام علی، سنگین‌تر از طبقات آسمان و زمین
استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: اگر کسی بتواند آسمان ها و زمین ها را در یک کفه بگذارد و ایمان علی را در کفه دیگر، ایمان علی سنگین تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد حضرت امیر (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دو نکته بسیار مهم در قرآن کریم مطرح شده که لازم است آن توجه شود.

وی با بیان اینکه موجودات عالم گوناگون آفریده شدند، ابراز کرد: این تنوع بیانگر حکمت و علم پروردگار است؛ هدف از این تفاوت استمرار حیات و ایجاد نظم در میان مخلوقات است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات الهی وجود گونه های مختلف گیاهان و متفاوت بودن موجودات را نشانه وجود خداوند دانست و اظهار داشت: تنها خداوند است که با این تفاوت‌ها به عالم آفرینش نظم بخشیده است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در وجود خود انسان نیز گوناگونی موج می زند، امام علی(ع) می‌فرمایند: منزه است خدایی که بینایی انسان را با یک مقدار پی قرارداد، حس بویایی او را با یک تکه گوشت فعال کرد و شنوایی آن را با مقداری استخوان قرار داده است؛ دانشمندان امروز متوجه شدند که گوش با سه استخوان می شنود و این از نشانه های خداوند حکیم است.

وی با اشاره به اینکه خداوند موجودات را متفاوت آفرید تا انسان به قیامت ایمان بیاورد، گفت: پروردگار انسان کسی است که هر موجودی را در این عالم آفرید و بعد از آفرینش یک راه به همراه راهنما برای او تعیین کرد تا به کمال برسد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسانها نیز از نظر طبیعت معنوی یک شکل خلق نشدند چرا که عده ای از آنان راهنما هستند تا ما بقی انسانها را به مسیر صراط که همان دین است هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: واجب بود خداوند برای دین راهنما قرار دهد تا انسان یاد بگیرد مسیر صراط را چگونه طی کند. این راهنما است که می گوید برای طی کردن این مسیر انجام واجبات، ترک محرمات و داشتن حسنات اخلاقی و اخلاص لازم است.

وی ابراز کرد: انسان خودش نمی تواند راه را بیابد و اگر مسیر را هم بیابد نمی تواند به تنهایی به شرایط حرکت آگاه شود؛ انسان تنها به واسطه خداوند و راهنمای الهی می تواند مسیر سعادت را طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: انسان با نثار جان و انفاق مال می تواند به پایان این مسیر برسد؛ انسان اگر این جاده را با راهنما طی کند خداوند تمام گناهان او را می بخشد و خداوند یار ایشان می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند انبیا و اولیای الهی را خلق کرد تا انسانها را به مسیر حق هدایت کنند، یکی از این راهنماها وجود مقدس امام علی(ع) هستند، طبق روایات اهل سنت به نقل از عمرخطاب؛ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: اگر کسی بتواند آسمان ها و زمین ها را در یک کفه بگذارد و ایمان علی را در کفه دیگر، ایمان علی سنگین تر خواهد بود./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات