۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۱۷۶
امام جمعه موقت اهواز:

احتکار و اختلاس خیانت به مردم و گناه نابخشودنی است

احتکار و اختلاس خیانت به مردم و گناه نابخشودنی است
امام جمعه موقت اهواز گفت: در جنگ اقتصادی هر گونه احتکار و اختلاس خیانت به مردم و گناه کبیره و غیرقابل بخشش است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در مراسم احیاء شب ۲۳ رمضان در مصلای اهواز، با اشاره به اینکه در روایات ذکر شده حضرت ختمی مرتبت روزانه ۷۰ بار استغفار می‌کردند، اظهار داشت: این استغفار برای قصور ذاتی بوده و به معنای خروج از بندگی نیست بلکه بنده هر اندازه خدا را عبادت کند، نمی‌تواند حق باری تعالی را بجای آورد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دارنده حزن و اندوه فراوان باید از خداوند طلب مغفرت کند، عنوان داشت: در شب قدر بهترین عمل استغفار است، در شب قدر بیشترین بخشش بندگان از سوی خداوند رخ می‌دهد و تنها بندگانی استثنا می‌شوند که ما بین شان کدورت‌هایی در دل وجود دارد؛ از این رو در چنین شب‌هایی باید کدورت‌ها را زایل کرده تا مشمول بخشش باری تعالی قرار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه توبه و استغفار باید در زبان، دل و عمل روی دهد، افزود: یکی از بخش‌های استغفار مربوط به درون انسان است؛ به این معنی که انسان از انجام گناه، پشیمان و با خداوند عهد ببندد که تکرار نکند از سوی دیگر باید دانست که استغفار از رتبه‌های علیین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شب قدر آغاز سال مؤمن است، خاطرنشان کرد: گناه باید بگونه‌ای به مؤمن فشار آورد که توفیق توبه حاصل شود، گناه آن چیزی است که انسان را از بندگی خداوند، دور و به دین انسان لطمه وارد کند و هیچ وقت در گناه کبیره‌ای همچون ترک نماز و خوردن مال مردم خلاصه نمی‌شود.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه بالاترین دعا نجات از جهنم است، گفت: راه نجات از چنین آتشی توبه است، توبه تنها یک لفظ نیست بلکه باید در عمل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صاحبان قلم و رسانه باید در راستای تقویت نظام اسلامی گام بردارند، بیان داشت: در جنگ اقتصادی هر گونه احتکار و اختلاس خیانت به مردم و گناه کبیره و غیرقابل بخشش است.

وی با دعوت از اقشار مختلف برای حضور در روز جهانی قدس تصریح کرد: به لطف خون شهدا، حضور حداکثری و بابصیرت ملت ایران و تجدید بیعت دوباره با امام و آرمان‌های شهدا شاهد تقویت روز به روز نظام اسلامی و تضعیف دشمنان هستیم؛ از این رو دشمن در پیغام‌های ارسالی خود از مواضع جنگ طلبانه عدول و تنها به نبرد اقتصادی روی آورده است./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات