۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۸۱۸۵
آیت الله خاتمی:

شب احیا، شب خداباوری و بازگوکردن اعتقادات است

شب احیا، شب خداباوری و بازگوکردن اعتقادات است
امام‌ جمعه موقت تهران گفت: اهل بیت(ع) برای ما نقشه راه تعیین کرده اند که شب های قدر را هدفمند بیدار بمانید چون شب احیا شب توحید، خداباوری و بازگوکردن اعتقادات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر رضوی بهترین زمان برای عبادت را سحر بیان و‌ اظهار کرد:  اولیای خدا هر چه از خدا گرفته اند از سحر بوده است.

وی با اشاره به فضیلت شب بیست و سوم رمضان گفت: قلب شب های رمضان شب های قدر است و قلب شب های قدر شب بیست و سوم است، در شب قدر قرآن نازل شده است، بیان از توصیف این شب عاجز است و در روایت آمده است که قدر شب قدر و به ویژه شب بیست و سوم را بدانید.

آیت الله خاتمی با اشاره به سوره قدر، ابراز کرد: در این شب همه فرشته ها به زمین می آیند و امام زمان(عج) در این شب میزبان ملائکه هستند و همه سرنوشت انسان در این شب رقم می خورد بنابراین تنها راه سرمایه امشب است که سرمایه کلیدی است که این دل های عاشق خدا خدا کرده و به یقین خداوند جواب می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خصوص نقش انسان‌ها در تعیین سرنوشت خود تصریح کرد: با توجه به برنامه هایی که در این شب ها تعیین شده است پس ائمه می خواهند که ما خود سرنوشت خود را رقم بزنیم همچنین در روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: «پیش نویس سرنوشت انسان شب نونزدهم ماه رمضان تنظیم می شود و در شب بیست و یکم پاک نویس شده و در شب بیست و سوم امضای نهایی می شود.

وی افزود: اهل بیت(ع) برای ما نقشه راه تعیین کرده اند که شب های قدر به ویژه شب بیست و سوم را بیدار بمانید البته این بیداری باید بیداری هدفمند باشد چون شب احیا شب توحید، خداباوری و بازگوکردن اعتقادها است و با توجه به اعمال این شب ها شب احیا، شب بیداری با ظرف توحید و ولایت است تا کانون ذات مقدس اله قرار گیریم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) در شب های قدر دو ظرف توحید و ولایت قرار داده اند که بالاترین سرمایه این مردم توحید است و در کمتر شبی خواسته شده است که ذکر الله تا این میزان گفته شود، در دعای جوشن کبیر که سفارش شده است در این شب ها قرائت شود، هزار بار بیعت و آشتی با خدا می شود همچنین توجه ویژه به قرآن است که قرآن تجلی خدا است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در شب های قدر ذکر تکبیر، تسبیح، تحمید، استغفار، حوقله، استعاذه، بسمله و صلوات سفارش شده است و کسی که آشتی با خدا داشته باشد خداوند مشکلات را برای وی از بین می برد.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی و ‌زنده ماندن ایشان با وجود کنترل شدید فرعون و گلستان شدن آتش برای حضرت ابراهیم گفت: زندگی انبیا به ما درس توحید و اتکا به خداوند می دهد، همان گونه که در 40 سال خداوند انقلاب ما را حفظ کرده و حفظ می کند با این امید به خدا  همه توطئه ها نقش بر آب شده و‌ مشکلات حل می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات