۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۰۸۱۹۳
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

حقیقت لیلةالقدر حضرت فاطمه زهرا است

حقیقت لیلةالقدر حضرت فاطمه زهرا است
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حقیقت لیلةالقدر حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: اگر کسی می خواهد شب قدر را درک کند باید به باطن این شب معرفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، در سومین شب از احیای لیالی قدر که در آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شب قدر، شب استغفار است.

وی با اشاره به اینکه شب 23 ماه مبارک رمضان شب تایید است، ادامه داد: در شب قدر سرنوشت یک سال انسان رقم می‌خورد منتهی مقدرات انسان به وسیله خود او تعیین می‌شود؛ با توجه به رحمانیت و رحیمیت حضرت حق می طلبد انسان ظرفیت وجودی خود را افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان حدیثی ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ انسان نباید از آن دسته افرادی باشد که امید به خداوند داردند اما اهل عمل نیستند، از آن دسته انسان‌ها نباشد که توبه را به تاخیر می اندازند چون آرزوهای بلند دارند؛ استغفار شرایطی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادای حق الناس را از شرایط پذیرش توبه بر شمرد و گفت: برای مثال صله رحم از حقوق نزدیکان و بستگان است که باید انجام شود؛ اگر کسی صله رحم را ترک کند حق الناس را ضایع کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که اهل حرام خواری هستند پس از توبه با ریاضت و سختی گوشتی که بر تن روییده است را باید آب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه علما نذیر هستند، اظهار داشت: اهل بیت(ع) و انبیای الهی با نشان دادن راه راست مردم را انذار می کردند و می گفتند اگر غیر از راه راست مسیر دیگری را انتخاب کنید عاقبت شما دوزخ خواهد بود؛ همه انسان ها نذیر دارند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه شهدا تابلوی تمام نمای خشیت الهی هستند، عنوان کرد: شهدا تابلوی بندگی و ایمان به غیب هستند، خشیت به معنای کوچک دانستن خود در برابر خداوند عظیم است.

وی ادامه داد: خداوند نسبت به همه اسرار باطنی و ظاهری انسان آگاه است بنابراین چنین خدایی لایق خشیت است، می گویند بندگان عالم ربانی خشیت دارند بنابراین کسانی که نسبت به خداوند خشیت دارند عالم ربانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: امام علی(ع) هنگام عبادت به گونه ای اشک می ریزند و ناله می کنند گویی مرتکب گناهی بزرگ شده اند در حالی که این عمل ایشان نشانه بندگی و تواضع حضرت در مقابل خداوند است؛ امام علی(ع) بالاترین مرتبه خشیت را دارا بودند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: اگر کسی بخواهد خشیت واقعی را درک کند باید به درک حقیقت عالم هستی نائل شود؛ عالمان باطن عالم را می بینند.

وی افزود: کسی که خشیت دارند به عالم غیب ایمان دارند و خداوند عالم غیبت است. انسان اگر می خواهد قلبش در اختیار خداوند باشد باید اهل خشیت و ایمان به غیب باشد یکی از علوم غیب وجود مقدس امام زمان(عج)، ظهور و رجعت است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: حقیقت لیلةالقدر فاطمه زهرا(س) است اگر کسی می خواهد شب قدر را درک کند باید به باطن این شب معرفت داشته باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات