۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۸۲۰۷
آیت الله رئیسی:

ملت ایران قدرت‌های پوشالی غرب را تار عنکبوتی بیش نمی بینند

ملت ایران قدرت‌های پوشالی غرب را تار عنکبوتی بیش نمی بینند
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه ملت ایران قدرت‌های پوشالی غرب را تار عنکبوتی بیش نمی بینند، گفت: ملت ایران استوارتر در برابر هجمه های دشمن مقاومت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه، شب گذشته در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه عالم از آن پروردگار است.

وی افزود: خداوند در ماه مبارک رمضان به عنوان میزبان از بهترین چیزی که نزد خود دارد از عبادالرحمن پذیرایی می کند؛ انسان در ماه مبارک رمضان می تواند به مقام ربانی دست یابد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه حقیقت بندگی رسیدن به مقام ربانی است، ابراز کرد: انسان با رسیدن به مقام ربانی چیزی جز خدا نمی بیند و غیر خدا نمی اندیشد؛ انسان اگر بنده و عبد الهی شود راه سعادت را می پیماید در غیر این صورت انسانی خودخواه، خود بزرگ بین، متکبر، خودمحور و مستکبر خواهد شد.

رییس قوه قضاییه ریشه همه بدهی ها را ناشی از خودخواهی و منیت انسانها دانست و اظهار داشت: راهی که انبیاء و قرآن کریم به انسان ها نشان دادند سعادت بشر را تضمین می کند؛ وجود کتاب و راهنما لازمه گام نهادن در مسیر سعادت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن و عترت دو سرمایه و یادگار ارزشمند پیامبراکرم(ص) است، گفت: انسان در شب قدر باید به این دو سرمایه ارزشمند توجه داشته باشد؛ اگر کسی نسبت به حضرت زهرا(س) معرفت داشته باشد می تواند به حقیقت لیالی قدر پی ببرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اهل بیت(ع) انسان ها را به خداوند دعوت می کنند، بیان داشت: انسان در شب قدر با استغفار و توبه می تواند مسیر سلوک را طی کند؛ در شب قدر کسی حق ندارد از رحمت الهی ناامید شود چرا که رحمت خداوند در این شب شامل همه انسان ها می شود.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عالم محضر خداوند است، گفت: انسان ها به هر دلیلی دچار کژی شوند و به جای آنکه امیر نفس خویش باشند اسیر نفس شده باشند می توانند در این شب با توبه و استغفار خود را از این اسارت خانمان سوز نجات دهند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) می فرمایند: بارالها؛ در قیامت از من این چهار سوال که جوانی را کجا مصرف کردی؟ عمر را در چه راهی صرف کردی؟ مال را از چه طریقی به دست آوردی؟ و کجا مصرف کردی؟ پرسیده می شود به من توانایی پاسخ دادن به آنها را عطا کن؛ انسان مومن هرگز اهل حرام خوری و تجاوز به حقوق دیگران نیست و به راحتی می تواند به این چهار سوال جواب دهد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در شب قدر اگر کسی از گذشته خود واقعا نادم و پشیمان باشد و تصمیم بگیرد دیگر خطا و گناه نکند خداوند گناه او را می بخشد؛ در شب قدر انسان باید در محضر خداوند به گناه خود اعتراف کند و لازم نیست آبروی خود را نزد دیگری ببرد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اساس شب قدر ظرفیت پیدا کردن است، تصریح کرد: انسان در این شب باید ظرفیت پیدا کند چنین انسانی هرگز به واسطه زیبایی، پول، قدرت و جایگاه اجتماعی از جایگاه بندگی دور نمی شود.

وی ادامه داد: انسان بی ظرفیت با کمترین شکستی کار خود را تمام شده می داند در حالی که انسان باظرفیت در برابر ابتلائات مصمم‌تر و مقاوم‌تر به راه خود ادامه می دهد. استواری و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه ها و تهدیدات دشمن نشانه ظرفیت عمیق ملت ایران است؛ ملت ایران با اتکا به قدرت الهی همه قدرتهای پوشالی غرب را تار عنکبوتی بیش نمی بیند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: کسی از فراز و نشیب زندگی دنیوی می تواند عبور کند که ظرفیت داشته باشد، انسان در ماه مبارک رمضان می تواند این ظرفیت را کسب کند تا بتواند در مقابل شیطان درون و برون استقامت داشته باشد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه صاحب شب قدر امام زمان(عج) است، گفت: امشب اگر کسی بخواهد بهترین مقدرات را داشته باشد باید دست به دامن امام زمان(عج) شود و بهترین عمل شب قدر دعا برای سلامتی و ظهور امام غایب است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات