۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۸۲۲۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

دولت باید کوچک شود

دولت باید کوچک شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سبک زندگی مهدوی برپایه تقوا است، گفت: دولت باید کوچک شود و مردم اداره جامعه را در اختیار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسم احیای لیالی قدر که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شب 23 ماه مبارک رمضان شب دعا برای تعجیل فرج امام زمان(عج) است.

وی سعادت بشر را در مرحله نخست در گرو رها شدن آنان از بدی‌ها و پستی‌ها بیان کرد و ادامه داد: امروز مردم جهان می دانند که سبک زندگی غربی انسان را به کمال و سعادت نمی رساند اما آنان نمی دانند راه حلی برای نجات وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان نجات مرحله دوم را پیوند انسان ها با خوبی ها برشمرد و اظهار داشت: اربعین حسینی نمایش شوق و پیوند انسان‌ها با خوبی ها است؛ امروز جهان غرب برای آن که بتواند خود را از نابودی حفظ کند از انعکاس خبری اجتماع عظیم اربعین خودداری می کند چرا که می داند اگر مردم غرب از ماجرا اربعین حسینی با خبر شوند تمدن غرب از هم فرو می پاشد.

استاد حوزه علمیه درخصوص مرحله سوم، ابراز کرد: در مرحله سوم ما باید بدانیم ظهور به دست ما خواهد بود بر این اساس هرگز نباید از امر فرج ناامید شویم چرا که خداوند هر لحظه می تواند امر فرج را بدون فراهم کردن مقدمات و علامات ظهور محقق سازد.

وی با اشاره به اینکه تقوا انسان را مستقل بار می آورد، عنوان کرد: مهمترین ویژگی انسان با تقوا آن است که برای تشویق و تنبیه کاری را انجام نمی دهد؛ در شب قدر انسان باید از خداوند توفیق داشتن سبک زندگی صحیح را درخواست کند، در این شب باید تصمیم بگیریم دیگر برده نباشیم بلکه آزاد و مستقل باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: امام زمان(عج) هرگز ظهور نمی کنند تا زندگی انسان های ضعیف را اداره کنند چرا که اگر این کار درست بود پس چرا سایر امامان معصوم آن را انجام ندادند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در حال حاضر هدف بسیاری از جوانان کشور از تحصیل در دانشگاه ها آن است که بتوانند در نهاد و یا مرکز دولتی استخدام و کارمند شوند و اصلا به کارآفرینی، تولید و تجارت مستقل فکر نمی کنند در حالی که در اسلام زندگی کارمندی نهی شده است.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب اعلان می کنند، ای جوانان؛ وارد میدان شوید و گروه های مختلف کاری در عرصه های گوناگون به راه بیاندازید؛ این نیست که مسؤولان و دولتمردان نمی توانند، بله که نمی توانند و نتوانستند! بله که مسؤولان عرضه نداشتند آن گونه که لازم بود مشکلات کشور را حل کنند! ولی مقصود آن است که راه حل رفع مشکلات نباید به مسؤولان سپرده شود بلکه لازم است نهاد دولت در کشور کوچکتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: دولت زمانی که بزرگ باشد مردم یا کارمند می شوند و یا آواره، در این هنگام است که اختلاس و رانتخواری در کشور افزایش می یابد؛ چرا باید مردم پول خودشان را به بانک‌ها بسپارند تا دزد و رانت خوار تربیت شود؛ در حالی که اگر کارها توسط خود مردم اداره شود شهرها، جوانان و مساجد کارآفرین شوند می توانند با خلق تعاونی و ثروت بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: جوانان باید در کنار هم جمع شوند و گردان های اقتصادی را تشکیل دهند و تنها از کارخانه‌ها و تولید کنندگانی محصول تهیه کنند که وفادار به جامعه هستند و از صاحب کارخانه ای که پول در حلقوم داعش می ریزید تا آنان رشد کنند چیزی تهیه نکنند.

وی افزود: دولتی که کارمند شدن برایش مهمتر از تولید باشد فساد در این دولت افزایش می یابد و صدها قوه قضاییه هم نمی تواند آن را حل کند چون این روش غلط است؛ جامعه امام زمان(عج) با تقوا اداره می شود و انسانها به صورت مستقل روی پای خودشان می‌ایستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه سبک زندگی باید مبتنی بر تقوا باشد، گفت: نظم داشتن در زندگی کارمندی برگرفته از سبک زندگی غربی است، انسان در زندگی کارمندی برای آن که حقوق بیشتری دریافت کند سر وقت در اداره آماده می شود تا بتواند کارت خود را بزند در حالی که انسان های متقی برای تشویق و تنبیه کاری انجام نمی دهند و با اخلاص فعالیت می کنند و نتایج مطلوب دریافت می کنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: استقلالی که در شعار کشور وجود دارد مظهر تقوا در عرصه سیاسی است؛ امروز این انگلیس خبیث از اینکه ما مستقل ترین کشور جهان هستیم در حال دق کردن است؛ اصلا این انگلیس خبیث که 9 میلیون از هموطنان ما را با ایجاد قحطی مصنوعی به قتل رساند چرا باید در مرکز تهران سفارت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استقلال مانع برده شدن انسان می شود چه افراد بسیاری که در حد مشاوران قوا بودند خواستند این لفظ استقلال را از شعار جمهوری اسلامی ایران حذف کنند اما موفق نشدند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات