۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۰۸۲۴۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
انتصاب مسؤول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و افتتاح نمایشگاه قرآن چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان طی حکمی سرهنگ دوم محمد رضا نعمتی را به مسؤولیت معاونت روابط عمومی و تبلیغلت سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان منصوب کرد.

گفتنی است؛ نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در مراسم معرفی سرهنگ محمدرضا نعمتی از زحمات سروان حسین برزی مسئول پیشین روابط عمومی و تبلیغات سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان تشکر کرد.

برگزاری مراسم افطار ۲۰۰ مومن روزه دار در فرهنگسرای علوی

جاسم معاوی، مسؤول روابط عمومی فرهنگسرای علوی، از برگزاری سفره افطاری ساده خبر داد و گفت: مراسم افطاری ساده برای ۲۰۰ روزه دار مناطق محروم و حاشیه‌ای اهواز در فرهنگسرای علوی برگزار شد.

معاوی افزود: در این مراسم که به مناسبت لیالی قدر صورت گرفت، ضمن عزاداری بر مولای متقیان، مراسم افطاری از سوی خیران و معتمدان با همکاری فرهنگسرای علوی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین به مدت ۳ شب و همزمان با لیالی قدر مراسم شبیه سازی ضربت خوردن امام علی (ع) از سوی گروه‌های تئاتر در فرهنگسرای علوی برگزار گردید.

معاوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان با همکاری هلال احمر استان ویزیت و استقرار یک داروخانه در فرهنگسرای علوی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: متخصصانی در بخش زنان، عفونی، اطفال، ماما، داخلی، چندین پزشک داخلی، تکنسین دارو و پرستار به مدت یک روز خدمات خود را به ساکنان مناطق محروم و حاشیه‌ای ارائه کردند.

توزیع بسته‌های فرهنگی در میان سیل زدگان خوزستانی

مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی و رسانه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، یکم خرداد ماه، ضمن بازدید از روستا‌های مسیر خسرج،١٥٠ بسته فرهنگی، اسباب بازی و پوشاک در میان خانواده‌های این روستا‌ها توزیع کردند.

جمشیدی اظهار داشت: از آغاز آبگرفتگی روستا‌های شهرستان حمیدیه تاکنون، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ٦ مرحله از مناطق سیل زده بازدید و علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی- هنری و اهدای بسته‌های فرهنگی، مواد غذایی و ما یحتاج اولیه زندگی در میان سیل زدگان  توزیع کرده است.

وی بیان داشت: این اقلام شامل کتاب، دفتر، مواد غذایی، آب معدنی و دیگر موارد مورد نیاز سیل زدگان است.

برپایی نمایشگاه کتاب علوم قرآنی در شهرستان لالی

بهرام جمالپور، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه کتاب با محوریت علوم قرآنی ٤ خرداد ماه در کتابخانه حکیم طوس برپا شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی بیان کرد: با توجه به اینکه گسترش فرهنگ قرآنی یکی از مهمترین رسالت‌های این اداره بوده  بیشتر کتاب‌های تهیه شده برای این نمایشگاه در زمینه قرآنی است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش ۲ هزار جلد کتاب از ١٥٠ عنوان در موضوعات مختلف قرآنی، دینی و محصولات فرهنگی با تخفیف ٤٠ تا ٥٠ درصد در معرض دید و خرید دوستداران فرهنگ کتاب و مطالعه قرار گرفت و کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه در موضوعات علوم قرآنی، دفاع مقدس،  علمی، کودک و نوجوان است.  

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه همه روز در ماه مبارک رمضان  از ساعت ٩ صبح تا ١٥ پذیرای علاقه‌مندان است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات