۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۰۸۲۵۵
همزمان با لیالی قدر؛

۳۹ هزار روزه‌دار از محل موقوفات خراسان‌جنوبی اطعام شدند

۳۹ هزار روزه‌دار از محل موقوفات خراسان‌جنوبی اطعام شدند
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی بیش از ۳۹ هزار نفر از محل موقوفات منطبق طی لیالی قدر در استان اطعام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور،  مدیرکل  اوقاف  و امور  خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برنامه‌های طرح ضیافت الهی سازمان اوقاف در محل 45 امامزاده و بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی با حضور روحانیون مبلغ بومی و اعزامی در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: در مجموع در راستای اجرای این طرح برنامه‌هایی همچون قرائت دعا و مناجات، برپایی خیمه‌های معرفت، اجرای برنامه‌های قرآنی، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی، تفسیر قرآن و مواردی از این قبیل پیش‌‌بینی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این بقاع، باهدف پاسخگویی به نیاز روزه‌داران و محبان اهل بیت(ع) در نظر گرفته شده است و از تمام ظرفیت ممکن برای اجرای هر چه بهتر این مراسم استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی‌پور از برگزاری ویژه مراسم شب‌های قدر در آستان مقدس 27 امامزاده شاخص استان خبر داد و بیان داشت: 65 هزار نفر در ویژه برنامه‌های شب‌های پرفضیلت قدر در جوار حرم مطهر امامزادگان استان شرکت کردند.

وی یکی از برنامه‌های اوقاف در راستای طرح ضیافت الهی را افطاری ساده در بقاع متبرکه ذکر و بیان داشت: طرح افطاری ساده با هدف اجرای امینانه نیت واقف و از محل موقوفات مرتبط با اطعام‌دهی به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سفره‌های کریمانه در راستای اجرای طرح نیات واقفین برپا و روزه داران در این ایام میهمان این سفره‌ها هستند، تصریح کرد: در راستای نیات واقفین خیراندیش و الگوگیری از امام علی(ع) در شب‌های قدر، سفره‌های افطاری ساده برپا و اطعام نیازمندان در اولویت‌ برنامه‌های اوقاف بوده است.

حجت الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه در سه شب قدر، سفره اطعام افطاری و سحری برای روزه‌داران و شب‌زنده‌داران در بقاع متبرکه پهن شد، خاطرنشان کرد: در شب 19 ماه رمضان 5 هزار نفر، شب 21 ماه مبارک رمضان 21 هزار نفر و در شب 23 رمضان حدود 13 هزار نفر از محل موقوفات منطبق در وعده‌های افطار و سحری اطعام شدند.

وی گفت: در مجموع در مراسم افطاری و سحری شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان 39 هزار نفر از روزه داران و عزاداران در بقاع متبرکه برگزار کننده مراسم شب‌های قدر در خراسان‌جنوبی اطعام شدند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات