۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۰۸۲۶۱
آیت الله فقیهی:

برخی برای رسیدن به منافع مادی حقایق دینی را انکار می کنند

برخی برای رسیدن به منافع مادی حقایق دینی را انکار می کنند
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه برخی برای رسیدن به منافع مادی حقایق دینی را انکار می کنند، گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و فساد ریشه در انکار حقایق دینی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در بیستمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 88 سوره مبارکه بقره پرداخت و گفت: قوم بنی اسرائیل با اینکه نسبت به علائم و خصوصیات پیامبر خاتم(ص) آگاهی داشتند، از روی امیال و هوای نفس خود و برای اینکه ریاست و منافع مالی خود را حفظ کنند، از پذیرش دین اسلام سرباز زدند.

وی مادی گرایی، انکار حقایق دینی، کشتار و آواره سازی مردم از دیارشان را از ویژگی های قوم یهود قلمداد کرد و اظهار داشت: قوم بنی اسرائیل از همان ابتدا در پی قتل و غارت بودند و در راستای منافع خودشان حق دیگران را ضایع می کردند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه قوم بنی اسرائیل عامدانه و عالمانه مرتکب گناه می شدند، عنوان کرد: امروز نیز شاهد هستیم که برخی افراد در جامعه اسلامی بخاطر حفظ منافع مادی خود حقایق دینی را انکار می کنند؛ به عنوان مثال برخی افراد برای رشوه خواری و رانت خواری حقایق دینی را مورد انکار قرار می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی افراد در ادارات به رشوه خواری عادت کرده اند، خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه مد شده است که برخی افراد کارهای اداری را چندین روز به تأخیر می اندازند تا مردم به آنها رشوه پرداخت کنند و کارشان زود انجام شود؛ امروز همه کارگزاران و کارمندان باید خدمت به مردم را وظیفه خود بدانند.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی و فساد ریشه در انکار حقایق دینی دارد، ادامه داد: انسان ها گاهی به خاطر رسیدن به منافع مادی حقایق دینی را منکر می شوند؛ گاهی مشاهده می کنیم که برخی از رؤسای بانک ها هنگام اعطای تسهیلات به مردم عادی و نیازمند شرایط بسیار سختی را مطرح می کنند، اما به برخی افراد دیگر وام های میلیاردی بدون وثیقه یا با وثیقه های کم ارزش می پردازند، بدون شک اینگونه رفتارها از گرایش به مادیات نشأت می گیرد.

آیت الله فقیهی تأکید کرد: انسان نباید به خاطر منافع مادی خود برخی از احکام الهی که در راستای منافعش است را بپذیرد و آن دسته از احکام الهی را که منافع مادی اش را به خطر می اندازد را انکار کند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات