۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۰۸۲۷۳
کوهکن در گفت وگو با رسا:

روز قدس همایش جهانی حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است

روز قدس همایش جهانی حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است
نماینده مجلس با بیان این که روز قدس همایش جهانی حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است، گفت: حضور پرشور امت اسلام در راهپیمایی سبب قوت و قدرت رزمندگان جبهه مقاومت می شود.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به روز جهانی قدس و تیزبینی امام خمینی(ره) در تعیین این روز جهانی به عنوان مصداق یاری مظلومان گفت: شاید در روزها و یا سال های نخستین فکر نمی کردیم که این روز به یک روز نمادین و بزرگ در حمایت از مقاومت و فلسطینی ها تبدیل شود.

وی با بیان اینکه روز قدس به یک همایش جهانی در دنیا تبدیل شده است، اظهار داشت: این روز عظیم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سایر نقاط جهان نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

کوهکن با اشاره به لزوم یاری مظلومان و جهاد با استکبار از دیدگاه مبانی دینی عنوان کرد: علمای بزرگوار ما می گویند در زمینه جهاد نیازی نیست زنان امت اسلامی در صحنه حاضر شوند، اما در ارتباط آزادسازی نخستین قبله مسلمانان اگر چنانچه بنا باشد جهادی صورت بگیرد، بانوان امت اسلامی نیز حضور خواهند داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورها بر سر مسائل مختلف با یکدیگر اختلاف دارند ولی جمهوری اسلامی به آن ورود پیدا نمی کند، اما نسبت به بیت المقدس حساسیت داریم، زیرا این سرزمین نخستین قبله مسلمانان بوده و جنگ ما با رژیم صهیونیستی ریشه در اعتقاداتمان دارد.

وی به تاریخچه شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها اشاره و بیان کرد: فلسطینی ها دوره های مختلفی را در زمینه مبارزه با صهیونیست ها گذرانده اند، حتی در یک دوره وارد مذاکره با آنها نیز شدند، اما نتوانستند از طریق مذاکره راه به جایی ببرند؛ هنگامی که از مرحوم یاسر عرفات پرسیده شد «بزرگترین اشتباه زندگی شما به عنوان یک فرد سیاسی چیست»، گفت«اعتماد آمریکا بزرگترین اشتباه زندگی ام بود».

کوهکن با تأکید بر اینکه اعتماد به آمریکا نتیجه ای جز پشیمانی ندارد، ابراز کرد: یاسر عرفات شخصی نبود که از ابتدا به دنبال مذاکره باشد، اما شرایط برایش به گونه ای جلوه کرد که پنداشت باید اسلحه را زمین گذاشته و وارد مذاکره شود، اما در پایان عمرش دانست که بزرگترین اشتباه اعتماد به وعده های آمریکا است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افول قدرت رژیم صهیونیستی تأکید کرد: امروز مشاده می کنیم که این رژیم غاصب، حتی دو روز قدرت مقاومت در برابر فلسطینی ها را ندارد؛ راهپیمایی ها و حمایت های مسلمانان در روز قدس روح جدیدی در کالبد مقاومت فلسطینی ها می دمد.

وی به پیام های راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره و عنوان کرد: حمایت مردم از یک امر کم هزینه ترین کاری است که صورت می گیرد، اما پرقدرت ترین کار محسوب می شود؛ کسانی که در سنگر مقاومت قرار دارند، هنگامی که حمایت مسلمانان را در روز جهانی قدس مشاهده می کنند، قوت و قدرت مضاعف پیدا کرده و نقشه و طرح «معامله قرن» آمریکا را خنثی می کنند.

کوهکن با بیان اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس طرح «معامله قرن» را به سرنوشت «کمپ دیوید» مبتلا خواهد کرد، افزود: حضور مردم در راهپیمایی ها بسیار اثرگذار است، زیرا سبب قوت و قدرت رزمندگان جبهه مقاومت می شود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات