۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۰۸۳۰۹
فعال سیاسی عربستان:

سازمان ملل از جنایات عربستان چشم پوشی می کند

سازمان ملل از جنایات عربستان چشم پوشی می کند
ابومنتظر الحجازی گفت: حکومت عربستان برای ویران کردن بارگاه پیامر چندین بار تلاش کرد، اگر جامعه اسلامی علیه آنها دست به کار نمی شدند این جنایت انجام می شد.

به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاری رسا، ابومنتظر الحجازی  فعال سیاسی عربستان طی سخنانی در سلسله نشستهای بررسی نقش حکومت آل سعود در نقض حقوق بشر در عرصه بین الملل، امروز که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: خاندان آل سعود تا کنون جنایتهای زیادی مرتکب شده است که تعداد قربانیان بزرگترین جنایت آنان از دهها هزار نفر فراتر است و در مجموع تاکنون بیش از یک میلیون نفر به خاطر جنایات آنها کشته شده و حدود سه میلیون نفر آواره شده اند.

وی افزود: در کنار این جنایتها آثار و منازل پیامبر معظم را نابوده کرده اند. تلاش برای ویران کردن مرقد پیامر که اگر جامعه اسلامی علیه آنها دست به کار نمی شد این جنایت انجام می شد. رژیم آل سعود بیش از هشت هزار نفر را در جنگ یمن به قتل رسانده است و حدود سی هزار نفر را زخمی کرده اند.

ابومنتظر الحجازی  اظهار داشت: مسوول کشتار دویست و پنجاه هزار نفر در سوریه هستند. همچنین مسوول کشتار میلیونها عراقی بعد از اشغال عراق می باشند. حکومت آل سعود در جنایات در مصر و تونس و لیبی و حملات یازده سپتامبر دست داشته است.

فعال سیاسی عربستان گفت: انفجارهای فرانسه و چندین فجایع دیگر نیز جزء فهرست جنایات آل سعود است. طرز اعدام شیخ نمر همانند اعدامهای داعش است. این درحالی است که شیخ نمر هرگز دست به سلاح نبرد و مطالبات مردم را از راه مسالمت آمیز پیگیری می کرد.

وی بیان داشت: برای اولین بار سازمانهای حقوق بشری جهانی به طور مستقیم به نقش ائتلاف جنگی علیه یمن در جنایات جنگی و حمله به مراکز غیر نظامی اذعان کرده و آنرا محکوم کردند.

ابومنتظر الحجازی  اشاره به ترس از انقلاب مردمی گفت: رژیم سعودی از ترس تشییع جنازه شهدا حتی اجساد آنها را نمی دهد و آنها حتی قبری ندارند.

سید فیض رضوی
ارسال نظرات