۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۰۸۳۱۲
امام جمعه بابل تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی طلاب با جریان های انحرافی فعال در حوزه

ضرورت آشنایی طلاب با جریان های انحرافی فعال در حوزه
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که طلاب باید از مسائل مختلف جامعه مطلع باشند، بر ضرورت آشنایی آنها با جریان های انحرافی فعال در حوزه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در دیدار مدیر عامل و جمعی از پرسنل خبرگزاری رسا با بیان این که این خبرگزاری خلأ رسانه ای که در حوزه وجود داشت را برطرف کرده است، گفت: تأسیس این خبرگزاری کار نو و ارزشمندی بود و این نشان دهنده قدرت حوزه است که رسانه مرتبط با آن همتراز با سایر رسانه ها مشغول فعالیت است.
 
وی با بیان این که متأسفانه امروز فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی نظیر تلگرام به یک تهدید برای نسل جوان و همچنین طلاب حوزه تبدیل شده اند، افزود: طلبه باید مطالب، اخبار و تحلیل های روز جامعه را از رسانه ای که از درون حوزه باشد دریافت کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که نباید رسانه های غیر معتبر به مرجعی برای اطلاع رسانی طلاب تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: در این مسیر وظیفه رسانه های حوزوی به ویژه خبرگزاری رسا در اطلاع رسانی دقیق به طلاب بسیار حائز اهمیت است.
 
امام جمعه بابل با بیان این که آشنایی طلاب با رسانه های مفید و انقلابی یک ضرورت مهم است، تصریح کرد: در حال حاضر ضرورت دارد که طلاب در کنار دروس و سایر مباحث حوزوی با رسانه های حوزوی نیز آشنا شوند و مطالب و اخبار روز را از این رسانه های مطمئن دریافت کنند.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با تأکید براین که صدای رسانه های حوزوی همچون خبرگزاری رسا باید در شهرستان قوی تر باشد، تصریح کرد: مدارس علمیه و طلاب باید از نزدیک با رسانه های خود که برخاسته از متن حوزه است بیشتر آشنا شوند تا از این طریق پیام های مربوط به حوزه را دریافت کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که امروز طلاب نیازمند آشنایی با برخی جریان های انحرافی در حوزه هستند، افزود: مسأله جریان شناسی و مسائلی که متأسفانه امروز در حوزه شاهد آن هستیم واقعیتی است که لازم است طلاب با آنها آشنا شوند.
 
امام جمعه بابل با بیان این که متأسفانه امروز اطلاع رسانی در این بخش ناقص است و ضروری است توجه بیشتری به این بخش شود، ادامه داد: رسانه های انقلابی نظیر خبرگزاری رسا باید جریان ها و کسانی که در صدد هستند فضای حوزه را به سمت و سوی دیگری هدایت کنند به طلاب معرفی کند.
 
وی با تأکید بر این که باید به افشاگری این جریان و دست های پشت پرده آنها در حوزه بپردازید، خاطرنشان کرد: امروز شناخت طلاب نسبت به این جریان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پوشش بیشتر اخبار و فعالیت های مدارس علمیه شهرستان ها از سوی خبرگزاری رسا تأکید کرد و گفت: باید ارتباط و تعامل این خبرگزاری با مدارس علمیه بیشتر شود تا مدارس بیشتر از تولیدات آموزشی، پژوهشی و خبری این رسانه بهره مند شوند.
 
امام جمعه بابل با بیان این که طلاب باید نسبت به مسائل مختلف جامعه اطلاع داشته باشند تا ذهن آنها خالی نباشد، ادامه داد: امروز مسأله انحراف فکری در میان طلاب مسأله مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود همچنین به تاریخچه حوزه های علمیه بابل اشاره کرد و با بیان این که در 200 سال گذشته مدارس متعددی با بیش از سه هزار طلبه در این شهرستان فعال بود، گفت: بافت این شهرستان حوزوی است و در حال نیز هفت مدرسه علمیه با حدود دو هزار طلبه در بابل فعال است./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات