۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۰۸۳۱۶
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

برپایی کرسی درس خارج در مدارس علمیه سطح ۳ مازندران

برپایی کرسی درس خارج در مدارس علمیه سطح ۳ مازندران
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از تلاش برای اخذ مجوز به منظور برپایی کرسی درس خارج در مدارس سطح سه استان خبر داد.
حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برپایی کرسی درس خارج در مدارس سطح سه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که در حال حاضر در خارج فقه در مدارس علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امام جعفر صادق(ع) قائمشهر و امام صادق(ع) نکا به طور رسمی برپا است، افزود: علاوه بر این نیز به صورت غیر رسمی نیز در برخی مدارس علمیه استان نیز درس خارج برگزار می شود.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برنامه معاونت آموزش برپایی کرسی درس خارج در مدارس دارای سطح سه است، خاطرنشان کرد: هم اکنون درس خارج در مدارس علمیه نوشهر، رامسر و ساری به طور غیر رسمی برگزار می شود که در حال طی کردن فرآیند اداری به منظور اخذ مجوزهای لازم جهت رسمی شدن هستند.
 
حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از سیاست های مهم مدیریت حوزه علمیه استان را توسعه و گسترش رشته های تخصصی در مدارس اعلام کرد و گفت: در همین راستا و در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار رشته حقوق و قضا اسلامی در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) آغاز به کار خواهد کرد.
 
وی با بیان این که 150 نفر به منظور تحصیل در این رشته تخصصی ثبت نام کردند، افزود: مصاحبه از این داوطلبان هجدهم خرداد ماه آغاز و پس از طی مراحل در نظر گرفته شده پذیرفته شدگان اعلام خواهند شد.
 
حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود از راه اندازی رشته های مهدویت و مشاوره اسلامی در مقطع سطح سه در مدارس علمیه امام جعفر صادق(ع) و امام علی(ع) ساری خبر داد و تصریح کرد: همچنین برخی رشته های تخصصی مؤسسه امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در برخی مدارس علمیه استان گسترش خواهد یافت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعلام نتایج آزمون ورودی حوزه علمیه به داوطلبان اشاره کرد و با این که مصاحبه از داوطلبان پذیرفته شده از 18 تا 26 خرداد ماه انجام خواهد شد، گفت: این مصاحبه در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر نیز از 18 تا 20 خرداد ماه خواهد بود.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود حوزه علمیه استان را از جمله حوزه های کهن و دارای پیشینه تاریخی ارزشمند توصیف کرد و با بیان این که تاکنون تلاش های بسیاری برای رسیدن به جایگاه واقعی این حوزه صورت گرفته است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ارتقاء سطح علمی مدارس علمیه استان بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام قائمی، تأمین اساتید و کادر مورد نیاز را از جمله مهم ترین مشکلات مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: متأسفانه عمده مدارس علمیه استان دارای منابع پایدار و مشخصی نیستند و عمدتاً براساس وجوهات شرعی اداره می شوند که این مسأله مشکلات مالی بسیاری را در شرایط فعلی برای مدارس به وجود آورده است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات