۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۰۸۳۱۷
دبير جامعه روحانيت كاشان:

بالاترين سرمايه انسان معرفت الله است

بالاترين سرمايه انسان معرفت الله است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: بالاترين سرمايه داشتن معرفت الله است و داشتن معرفت به خدا شناخت خدا است و كسي كه خدا را بشناسد هيچ گناهي مرتكب نمي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: در حالیکه مبالغ گزاف و بدون حساب و کتاب برای کار‌های متفرقه زندگی هزينه  می‌کنیم، اما نسبت به کمک به مسجد و فعالیت‌های دینی و مذهبی بخل داریم.

وی افزود: داشتن بخل به دیگران در واقع داشتن بخل خود است، چرا که دستاورد و بازتاب کار خیر برای خود انسان است، مانند کشاورزی است که برای هر یک دانه بذری که می‌کارد، چندین خوشه بذر برداشت می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند می‌فرماید، ‹‹مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ›› آنچه انسان دارد نابود شدنی است، اما آنچه برای خدا هزينه می‌شود ماندگار است و انجام کار خیر در ماه مبارک رمضان ماندگار و ثواب زیادی دارد.

وی افزود: انسان دو حالت دارد یا صالح و یا گناهکار است، اما اینگونه نیست که انسان‌های صالح از خدا بی نیاز باشند، بنابراین انجام کار خیر توفیق خدا را می‌خواهد و اگر خدا کمک نکند انسان توفیق انجام کار خیر نخواهد داشت و برای انجام هر کار خیری باید بلافاصله سجده شکر كند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان اظهار داشت: انسان‌های گناهکاری که جسارت مخالفت با خدا را دارند نیز از دایره قدرت خدا خارج نیستند چرا که خداوند بزرگترین ظالمان و جباران تاریخ از جمله قوم عاد را با قد‌های ۵ و ۶ متری و قوم ثمود را که کوه‌ها را می‌شکافتند و یا فرعون را که ادعای خدایی می‌کرد اشاره کرد که خدا همه آن‌ها را نابود کرد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه انسان نیکوکار و گناهکار هر دو نیازمند کمک و حمایت خداوند هستند، ابراز کرد: بالاترین سرمایه انسان داشتن معرفت الله است و داشتن معرفت به خدا شناخت خدا است و کسی که خدا شناخت هیچ گناهی را مرتکب نمی‌شود.

وی افزود: انسان هر درخواستی از خدا دارد خدا اجابت می‌کند، اما هر زمانی که خدا بنده خود را به انجام کاری دعوت می‌کند بی حال و تنبل و فراموش کار است و این در حالی است که خداوند همیشه و در همه حال آماده پذیرش درخواست‌های بندگان خود است.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه خداوند هم نسبت به بنده گناهکار و هم بی گناه خود محبت دارد، گفت: خداوند به طوری نسبت به بندگان خودش حلم و بردباری نشان می‌دهد که مانند این است که آن‌ها هیچ گناهی را مرتکب نشده اند.

وی افزود: خداوند به اندازه‌ای بخشنده است که وقتی بنده گناهکاری پشیمان می‌شود و توبه می‌کند نه تنها گناه او را می‌بخشد، بلکه گناهان او را تبدیل به عمل صالح می‌کند و خدا را باید شکر کرد که توفیق توبه به انسان می‌دهد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان بیان کرد: یکی از چیز‌هایی که باید از خداوند بخواهیم این است که لحظه‌ای ما را به حال خودمان رها نکند و به ما کمک کند تا مرتکب گناه نشویم./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات