۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۸۳۱۸
امام جمعه موقت کاشان:

نا امیدی و بن بست در اسلام وجود ندارد

نا امیدی و بن بست در اسلام وجود ندارد
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: از توبه پذیری خداوند نتیجه گرفته می‌شود در اسلام نا امیدی و هیچ بن بستی وجود ندارد و درب خانه خدا به روی همه باز است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهار شنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت شهیدان حسن ابوالفضلی و مصطفی نیازی که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: شناخت معرفت امام در دعای جامعه کبیره در اندازه فهم ما است و شناخت معرفت خدا در قرآن نیز در اندازه فهم ما است.

وی دعای جوشن کبیر را کلاس توحید دانست و افزود: بیان اوصاف الهی در دعای جوشن کبیر که کلاس توحید است در اندازه‌ای است که ما انسان‌ها متوجه شویم نه اینکه درحد حقیقت ذات خدا باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه همه صفات خداوند والا است، ابراز کرد: کریم و کرامت یکی از صفات والای خداوند در ارتباط با بحث توحید و خدا شناسی است و در قرآن مکرر خداوند به عنوان کریم معرفی شده است.

وی افزود: در دعای جوشن کبیر مکرر از کرامت و کریم بودن خدا صحبت شده است، بنابر این تمام صفاتی که در دعای جوشن کبیر برای خدا بیان شده است نمونه‌هایی از کرامت خداوند است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند کریم و آقا است و یکی از نمونه‌های کریم بودن و آقا بودن خدا توبه پذیری خدا است آن هم توبه پذیری که سیئات انسان را تبدیل به حسنات می‌کند، بنابراین، چون خداوند خیلی توبه پذیر و تواب است نه تنها توبه را می‌پذیرد، بلکه اگر توبه کننده توبه خود را هم بشکند و بار دیگر توبه کند باز هم می‌پذیرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه درب خانه خدا هیچوقت و هیچ زمانی به روی هیچ بنده‌ای بسته نیست و شرایط خاصی هم ندارد، بیان کرد: خداوند تواب است و خیلی توبه پذیر است.

وی ادامه داد: از توبه پذیری خداوند نتیجه گرفته می‌شود که در اسلام نا امیدی و بن بستی وجود ندارد و هرگناهکاری اگر قلبا به درب خانه خدا مراجعه کند درب خانه خدا به رویش باز است و توبه او از هرنوع گناهی که باشد پذیرفته می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان یاس و نا امیدی از رحمت خدا یکی از گناهان کبیره دانست و گفت: هرکس از رحمت خدا مایوس و نا امید شود کافر از دنیا خواهد رفت، از این رو کسی که توبه واقعی داشته باشد نه تنها گناهان او بخشیده خواهد شد بلکه سیئات او  نیز تبدیل به حسنات خواهد شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات