۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۸۳۶۲
آیت الله سبحانی:

امت اسلام با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس طرح شوم معامله قرن را باطل کند

امت اسلام با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس طرح شوم معامله قرن را باطل کند
حضرت آیت الله سبحانی بابیان اینکه امت اسلام باید باشرکت در راهپیمایی روز قدس، طرح «معامله قرن» را باطل کند، تأکید کرد که روز قدس نماد یاری مظلومان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 80 سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: برخی افراد نه تنها کار خیر انجام نمی دهند، بلکه مانع خیر رساندن دیگران نیز می شوند.

وی با بیان اینکه مانع خیررسانی شدن نشانه پست بودن است، مانع خیر شدن را یکی از ویژگی های بارز منافقان دانست و اظهار داشت: منافقان در جنگ تبوک از رفتن به جنگ سرباز زدند و همچنین مانع رفتن دیگران نیز می شدند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه تحریم ایران در امتداد تحریم های منافقان در صدر اسلام است، عنوان کرد: تحریم ها و فشارهای اقتصادی از همان صدر اسلام علیه مسلمانان رایج بوده است، اما نکته قابل تأمل آن است که خداوند نقشه های دشمنان را همواره نقش بر آب کرده و دسیسه هایشان راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان و منافقان هیچ نقطه اشتراکی ندارند، ابراز کرد: مؤمنان هنگامی که نمی توانستند در جهاد و در رکاب پیامبر اکرم(ص) حاضر شوند، از صمیم قلب محزون شده و اشک می ریختند، اما منافقان از نرفتن به جهاد خوشحال شده و همچنین مانع رفتن دیگران نیز می شدند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: انسان های منافق و بی ایمان همواره از رفتن به جهاد و مقابله با دشمن در هراس هستند، از همین جهت همواره بهانه گیری می کنند، اما افراد با ایمان از کشته شدن در راه خداوند نمی هراسند و در مبارزه با دشمنان پیشگام هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه امروز باید روحیه جهاد و دفاع از کشور، عزت و استقلالمان را در جامعه حفظ و تقویت کنیم، مطرح کرد: برخی جوانان که پدران و مادرانشان به آنها اجازه نمی دادند در جنگ تحمیلی شرکت کنند، خدمت امام خمینی(ره) می رسیدند و از صمیم قلب محزون و ناراحت بودند و اشک می ریختند تا ایشان به آنها اجازه دهند در جبهه ها حاضر شوند؛ امروز نیز جوانان ما باید در مسیر کار خیر و روحیه جهادی اینگونه باشند.

وی با بیان اینکه ملت شریف ایران به ویژه جوانان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، طرح «معامله قرن» آمریکا را باطل کنند، گفت: آمریکا می خواهد قدس شریف را به رژیم صهیونیستی تحویل دهد، بنابراین ما وظیفه داریم علیه این تصمیم بی شرمانه اعلام موضع کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با هوشیاری و زیرکی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قس اعلام کردند تا این روز به نماد یاری مظلومان تبدیل شود، بیان کرد: شرکت در این راهپیمایی نوعی لبیک به دعوت حضرت امام(ره) است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات