۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۰۸۴۰۸
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خبر داد؛

تشکیل ستاد ترویج کتاب و کتابخوانی در کاشان

تشکیل ستاد ترویج کتاب و کتابخوانی در کاشان
نمکی از تشکیل ستاد ترویج کتاب و کتابخوانی در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این ستاد در راستای برنامه‌های کتاب و کتابخوانی و تداوم پایتختی کتاب کاشان تشکیل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی پبش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه سرانه کتاب و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد مستقل است، گفت: یکی از مهمترین‌ترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد کاشان تأمین منابع کتابخانه‌ای است.

وی تعداد کتابخانه‌های روستایی کاشان را ۱۰۵ باب کتابخانه اعلام کرد و با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۵ باب کتابخانه باز و ۴۵ باب کتابخانه بسته هستند، افزود: به غیر از کتاب‌های موجود کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان که زیرنظر اداره کتابخانه‌های کاشان فعالیت دارد در حال حاضر تعداد ۱۲۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان کاشان است.

نمکی از تشکیل ستاد ترویج کتاب و کتابخوانی درشهرستان کاشان خبر داد و گفت: ستاد ترویج کتاب وکتابخوانی در راستای ادامه برنامه‌های کتاب وکتابخوانی وتداوم برنامه‌های حوزه پایتختی کتاب کاشان و با هدف ایجاد جام باشگاه‌های کتابخوانی، تشویق روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، هفته کتاب و پیشبرد فعالیت‌های پایتختی کتاب در سال آینده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشان همچنین به برگزاری آزمون‌های مهارتی کار و دانش، آزمون‌های سراسری قرآن و عترت در سطح شهرستان اشاره کرد.

نمکی در ادامه از تهیه ۴۰ برنامه شاخص فرهنگی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تشکیل شورای نهاد‌های هم خانواده یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی پیش بینی شده برای سال ۹۸ است که برای نخستین بار ۵ دستگاه زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله اداره حج و زیارت، اداره اوقاف و امورخیریه، خبرگزاری ایرنا، اداره کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسات مشترکی برای هم افزایی و هماهنگی برگزار کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از امضای تفاهم نامه بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و نهاد‌ها و دستگاه‌ها و ادارات شهرستان خبرداد و ابراز امیداواری کرد، مدلی که خروجی این تفاهم نامه‌ها خواهد بود به سایر ادارات تعمیم داده شود.

نمکی تشکیل انجمن آثار مفاخر فرهنگی کاشان را یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در سال جاری اعلام کرد و افزود: بیش از یکهزار شخصیت علمی، فرهنگی و ادبی در کاشان هستند که نیازمند مرکزی مستقل بصورت متمرکز برای برنامه انتشار کتب آن‌ها و برگزاری مراسم‌های بزرگداشت مفاخر فرهنگی کاشان است.

وی برگزاری جایزه ادبی محشتم کاشانی در تهران را یک رخداد آیینی ارزشمندی دانست و گفت: علاوه بر برنامه ریزی برای برگزاری جایزه ادبی محشتم کاشانی در کاشان تلاش می‌شود تا جایزه جهانی هنر کمال الملک در کاشان برگزار شود.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشان همچنین با اشاره به اینکه روستای علوی ۳۰ میلیون تومان و روستای سن سن ۸ میلیون تومان اعتبار در حوزه روستای دوستدار کتاب دریافت کرده اند، افزود: سال گذشته نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان بن کتاب به روستای علوی اختصاص یافته است.

نمکی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال ‹‹رونق تولید››، ابراز امیدواری کرد: در بخش اطلاع رسانی، فرهنگ سازی وبستر سازی برای رونق تولید به صورت کلی ورونق تولید در حوزه کسب و کار‌های فرهنگی به صورت ویژه نگاه ویژه داشته باشیم تا هم اعتماد سازی در این حوزه را داشته باشیم و هم تولید ملی بتواند در اذهان عمومی وجاهت بهتری داشته باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یادآور شد: امسال به مناسب روز خبرنگار بخش ویژه‌ای به بازتاب ها، انعکاس و تولیدات خبری و گزارشی با موضوع ‹‹رونق تولید›› اختصاص داده شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات