۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۰۸۴۳۰
یادداشت طلبگی؛

اخلاق یهودی به روایت قرآن

اخلاق یهودی به روایت قرآن
کسانی هستند که در هیچ کجای کسب و کار و سخن و تمام زندگیشان بویی از دینداری نیست، آن‌ها شبیه اسرائیلی‌ها هستند و تنها بر پیشانی خود مٌهر دینداری دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، ملت و آدم بی‌اخلاق بسان درخت خرمای بی‌خرماست که هر چه قدر هم بلند قامت باشد و ریشه‌دار، چون میوه‌ای ندارد کسی سراغی از او نمی‌گیرد.

عده‌ای می‌گویند: «به ریش است.» بعضی می‌گویند: «به ریشه است.» برخی هم می‌گویند: «به شاخه است.»، اما حقیقت این است که: نه ریش و نه ریشه و نه شاخه، بلکه به میوه است.

یهودیان مجمع نقایص بوده و هستند

دلیل هم آنکه ممکن است کسی ریشه‌ی خانوادگی خوبی نداشته باشد و حتی اجدادش کافر باشند یا کسی در چشم یک مشت ظاهربین، فلان و بهمان باشد یا اینکه کسی گروه و دوستانی و شاخه‌های شکسته احوال داشته باشد که نتوانند او و خودشان را یاری و هدایت کنند، ولی میوه یعنی عمل خود او خوب و به موقع و مطلوب باشد.

ستمگر‌ها و ستمکشان تفاهم در فهمیدن دارند. ستمکش‌ها با دست خود زنجیر و اسیر ستمگران می‌شوند. ستمکش‌ها نالیدند و کاری نکردند و ستمگران کار کردند و بر سرشان کوبیدند. چشم بدوزیم به تاریخ و منابع کهن و حتی نو خودمان و دیگران و ببینیم که گروه و افرادی کم، اما زیادنما هستند که بی‌ دلیل موجه و عقلایی و حتی دینی ادعای ژن برتری و قوم برتری دارند و معتقد هستند که تنها نژاد لایق برای شخصیت بودن همراه با جایگاه مسلط داشتن خودشان هستند و تنها آن‌ها باید بر اموال و نفوس و... تسلط داشته باشند و با تزریق این تفکر و بینش  ظلم‌ها توجیه شد وصدا‌ها خفه شد وسکوت.

یهودیان مجمع نقایص بوده و هستند

کسانی هستند که در هیچ کجای کسب و کار و سخن و تمام زندگیشان بویی از دینداری نیست، آن‌ها شبیه اسرائیلی‌ها هستند و تنها بر پیشانی خود مٌهر دینداری دارند.

به‌هر حال اسرائیلی‌ها مدعی هستند که یهودی‌اند و یهودیان مجمع نقایص بوده و هستند و اخلاقشان را قرآن کریم این‌گونه بیان می‌کند:

به دوست و دشمن خود دروغ می‌گویند۱، مظهرتحریف و تزویر و کتمان حقایق هستند۲، به غیر از خودشان به دیگر ملت‌ها بسیار حسادت می‌کنند۳.

توجیه‌گر و حیله‌پرداز هستند۴، بهانه‌گیر و در امور مختلف تعلل دارند۵، دمدمی مزاج‌اند و عاشق کشتار ۶، فتنه بپا می‌کنند۷، خودشان را بیشتر از دیگران مسخره می‌کنند۸، در هر زمان و مکان جز عده‌ی کمی از آن‌ها مابقی خیانت‌کار هستند۹.

خودشان گمراه و دیگران را هم گمراه می‌خواهند۱۰، دنیایی که کم است را خریداراند و آخرتی که زیاد است را می‌فروشند۱۱، سفاهت می‌کنند۱۲، ذلیل‌کننده خودشان هستند۱۳، ترسو هستند۱۴ بخیل و به مردم نم پس نمی‌دهند ۱۵.

ثروت اندوز و بسیار حریص هستند۱۶، عهدشکن و خلف وعده می‌کنند۱۷، در ربا و رشوه‌خواری پیش‌قدم می‌شوند۱۸، جاده صاف‌کن فساد می‌شوند۱۹  و راه حق را سد می‌کنند۲۰./918

محمد ادریسی

پی نوشت

۱- «وَ یَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ» (آل عمران-آیه ۷۵)

۲- «یَسْمَعُونَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ یُحَرِّفُونَهُ» (بقره-آیه ۷۵)

۳- «یَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلی‏ ما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ» (نسا-آیه ۵۴)

۴- «فَلَمَّا عَتَوْا عَنْ ما نُهُوا عَنْهُ قُلْنا لَهُمْ کُونُوا قِرَدَةً خاسِئینَ» (اعراف- آیه ۶۶)

۵- «وَ إِذْ قالَ مُوسی‏ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قالُوا أَ تَتَّخِذُنا هُزُواً» (بقره- آیه ۶۷)

۶- «أَ فَکُلَّما جاءَکُمْ رَسُولٌ بِما لا تَهْوی‏ أَنْفُسُکُمُ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَریقاً کَذَّبْتُمْ وَ فَریقاً تَقْتُلُونَ» (بقره- آیه ۸۷)

۷- «احْذَرْهُمْ أَنْ یَفْتِنُوکَ» (مائده- ۴۹)

۸- «وَ إِذا خَلَوْا إِلی‏ شَیاطینِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَکُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ» (بقره- آیه ۱۴)

۹- «وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلی‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلاَّ قَلیلاً مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ» (بقره- آیه ۱۳)

۱۰- «وَدَّتْ طائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ یُضِلُّونَکُمْ وَ ما یُضِلُّونَ إِلاَّ أَنْفُسَهُمْ وَ ما یَشْعُرُونَ» (ال عمران- آیه ۶۹)

۱۱- «أُولئِکَ الَّذینَ اشْتَرَوُا الْحَیاةَ الدُّنْیا بِالْآخِرَةِ فَلا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ» (بقره- آیه ۸۶)

۱۲- «سَیَقُولُ السُّفَهاءُ مِنَ النَّاسِ ما وَلاَّهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتی‏ کانُوا عَلَیْها» (بقره- آیه ۱۴۲)

۱۳- «إِنَّ الَّذینَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ سَیَنالُهُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ ذِلَّةٌ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا» (اعراف- آیه ۱۵۲)

۱۴- «إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها حَتَّی یَخْرُجُوا مِنْها فَإِنْ یَخْرُجُوا مِنْها فَإِنَّا داخِلُونَ» (مائده- ۲۲)

۱۵- «لا یُؤْتُونَ النَّاسَ نَقیراً» (نسا- آیه ۵۳)

۱۶- «وَ لَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ» (بقره آیه ۹۶)

۱۷- «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُوا الْکِتابَ» (اعراف- ۱۹۶)

۱۸- «وَ تَری‏ کَثیراً مِنْهُمْ یُسارِعُونَ فِی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» (مائده- ۶۲)

۱۹- «یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً» (مائده- آیه ۲۰)

۲۰- «تَصُدُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ» (آل عمران- آیه ۹۹)

ارسال نظرات