۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۸۴۳۸
امام جمعه بجنورد:

زنگارزدایی از جان انسان و تلنگر معنوی کارکرد شعر آیینی است

زنگارزدایی از جان انسان و تلنگر معنوی کارکرد شعر آیینی است
امام جمعه بجنورد گفت: شعر آیینی در عین زنگارزدایی از جان انسان، تلنگرهای معنوی به فرد زده و خستگی را از جان او بیرون می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه پنج‌شنبه در ویژه‌برنامه «عصر شعر نیایش» که با حضور شعرای آیینی استان برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبری در این بیانیه می‌فرمایند انقلاب اسلامی برکات مختلفی داشت و در این زمینه هفت برکت محوری را ذکر می‌کنند.

وی افزود: همان‌گونه که رهبری می‌فرمایند یکی از برکات انقلاب این بود که هشت سال دشمنان علیه این نظام جنگیدند اما این ملت حتی یک وجب از خاک خود را به دشمنان نداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: افزون بر این در این 40 سال توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کاملاً محسوس و ملموس بوده و کسی نمی‌تواند این پیشرفت شگرف را منکر شود.

وی اضافه کرد: سومین برکت انقلاب و نظام اسلامی به اوج رسیدن مشارکت مردم است؛ به‌گونه‌ای که امروز مردم در کارهای نیک و خوب و خدمات اجتماعی مشارکت بالایی دارند که این مشارکت و حضور مردمی را در جریان سیل اخیر شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: چهارمین برکت انقلاب که رهبری در بیانیه گام دوم ذکر می‌کنند ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی در مردم است؛ ازاین‌رو می‌بینیم امروز مردم ما بینش و بصیرت بالایی داشته و مسائل سیاسی را به‌خوبی تحلیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم نیازهای اولیه مردم یکی دیگر از برکات انقلاب است، خاطرنشان کرد: اما همان‌گونه که رهبری می‌فرمایند برکت مهم‌تر انقلاب افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شاعران آئینی در این زمینهِ نقش ویژه‌ای دارند، ادامه داد: یکی از کارهایی که شعر آئینی می‌کند این است که فضای عمومی کشور را آکنده از معنویت و اخلاق می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش اقتصاد و معیشت مردم را کسل و روح آن‌ها را آزرده کرده است که این فضا نیازمند تلطیف است، تصریح کرد: در این زمینه شعر روح را تلطیف کرده و آستانه تحمل فرد را در مقابل سختی‌ها بالا می‌برد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شعر آیینی در عین زنگارزدایی از جان انسان، تلنگرهای معنوی به فرد زده و خستگی را از جان او بیرون می‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات