۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۸۴۴۶
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تلاش علامه امینی در نگارش الغدیر

تلاش علامه امینی در نگارش الغدیر
استاد حوزه علمیه گفت: علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر ده هزار جلد کتاب را از اول تا آخر خواند و صدهزار جلد کتاب را نیز موردی مورد مطالعه قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه، امروز در آخرین پنجشنبه ماه مبارک رمضان در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مستحبات همانند واجبات یک امر تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مستحبات یا واجبات تنها در عبادت معنا نمی شود، ادامه داد: انسان علاوه بر تکالیف عبادی وظایف اجتماعی دیگری دارد که باید انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید: بر و‌ نیکی فقط در اقامه نماز و گرفتن روزه نیست بلکه قیامت باوری، کسب رضای الهی، پرداخت زکات، ایمان به ملائکه، کتاب های آسمانی و انبیای الهی  نیز از اعمال نیک به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به انسان توصیه می کند از اموال خود به بستگان نیازمند، ایتام، در راه ماندگان و مسکینان کمک کند؛ مستحب است انسان قبل از آنکه نیازمند، درخواست حاجت کند نیاز او را برطرف سازد تا آبرویش حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) بسیار اهل انفاق مال بودند، عنوان کرد: بذل و بخشش روح انسان را بزرگ می کند و خداوند به مال و عمر انسان برکت می دهد‌؛ کسانی که اهل بخشش هستند خداوند به آنان وسعت روزی می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه ادای حق الناس بر ادای حق الله مقدم است، ابراز کرد: اگر انسان حقی از دیگری ضایع کرده موظف است علاوه بر جبران رضایت افراد متضرر را نیز به دست آورد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان مومن در نظام آفرینش اهل صبر و شکیبایی است و در مواجهه با ابتلائات و‌ مصائب به خداوند توکل می کند؛ صبر از لوازم ایمان است.

وی با بیان اینکه افراد زیادی در طول تاریخ به دین اسلام خدمت کردند، اظهار داشت: مرحوم علامه امینی صاحب الغدیر می فرمایند: در نگارش کتاب الغدیر ده هزار جلد کتاب را از اول تا آخر خواندم و صدهزار جلد کتاب را موردی مورد مطالعه قرار دادم؛ مسلمانان مدیون زحمات این چنین بزرگانی هستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات