۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۰۸۴۵۷
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

اقدام جوانان فعال در کمک رسانی به مردم مصداق آتش به اختیار است

اقدام جوانان فعال در کمک رسانی به مردم مصداق آتش به اختیار است
امام جمعه همدان گفت: عمل جوانان فعال درحاشیه شهر مصداق بارز عمل آتش به اختیار است که به صورت جهادی و به کمک یکدیگر توانسته اند بسیاری از مشکلات این مناطق را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان شب گذشته با حضور در جمع فعالان فرهنگی و کارآفرین مناطق حاشیه ای شهر همدان با بیان این که متاسفانه برخی از مدیران دارای عملکرد ضعیفی هستند خاطر نشان کرد: حرف زدن از عدالت کار ساده ای است اما هنگامی که وارد میدان عمل می شویم متوجه خواهیم شد که کار به همان سادگی صحبت کردن نیست.

وی با اشاره به جمع حاضر در جلسه یادآور شد: جمعی که امشب در آن حضور داریم مصداق بارز عمل آتش به اختیار است که به صورت جهادی و به کمک یکدیگر توانسته اید بسیاری از مشکلات این مناطق را از بین ببرید.

امام جمعه همدان افزود: البته باید در این راه از ابزار رسانه نیز به درستی استفاده کنید چرا که در جهان امروز یکی از ابزار هایی که می تواند در رسیدن به عدالت کمک زیادی انجام دهد رسانه ها هستند.

وی به عملکرد مسؤولان اشاره کرد و گفت: برخی از مسؤولان به وظیفه ذاتی خود بدون هیچ مشکلی عمل می کنند و ما نیز از انها سپاسگزاریم اما متاسفانه عده ای تا زمانی که تحت فشار های اجتماعی قرار نگیرند وارد کار نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات موجود در حاشیه شهر اظهار داشت: مشکلاتی که در برخی از مناطق وجود دارد با چند سال قابل حل نیست چرا که سال ها مشکلات سر هم جمع شده و امروز شاهد کوهی از مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد: البته این موضوع دلیلی برای عدم توجه به این مناطق نیست بلکه باید همانند فعالان حاضر در این دیدار به صورت جهادی و آتش به اختیار وارد کار شویم و به سمت جلو حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی حضور مسؤولان و بازدید از مناطق حاشیه ای شهر را یکی از راه های رفع مشکلات عنوان کرد و گفت: مسؤولی که با پای خود به میان مردم نمی آید باید با فشار اجتماعی او را مجبور به انجام این کار کنیم.

وی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات را می توان با کمک فضای رسانه ای برطرف کرد اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته شاهد اتفاقات خوب و بد بسیاری بوده ایم اما نکته مهم این است که باید از همه آنها درس بگیریم و اشتباهات را تکرار نکنیم.

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: مدیری که با کفش بر روی فرش قرمز پهن شده در اداره اش راه می رود در حالی که بسیاری از مردم حاشیه ای در منزل خود حتی موکت هم ندارند، درد مردم را هیچ گاه درک نخواهد کرد./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات