۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۸۴۵۸
امام جمعه موقت كاشان:

شيطان صياد انسانيت است

شيطان صياد انسانيت است
حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: كسي كه از تحت ولايت خدا خارج شود، تحت ولايت شيطان قرار خواهد گرفت و شيطان صياد انسانيت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شنبه شب در محفل انس با قرآن، گرامیداشت شهیدان علیرضا وحمیدرضا وجگونی و شهید احمد شمشیری که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: ذکرالله همیشه به یاد خدا بودن و دوری از گناه است.

وی بزرگترین مصیبت امروز جامعه فراموش کردن خدا دانست و همه گرفتاری‌های خانوادگی، فردی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه برای این است که خدا در زندگی ما نیست وخدا را فراموش کرده ایم و نسبت به حق الناس و حجاب و عفاف وغیرت و رحم و انصاف بی توجه هستیم.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه مشکل اصلی امروز بشریت که غرق در فساد و ظلم و وحشت است دوری از خدا است، اظهار داشت: انسان امروز با وجود همه امکانات رفاهی نه آسایش دارد و نه آرامش دارد چرا که خدا را فراموش کرده است در حالیکه یاد خدا و ذکر الله آرامش بخش قلوب است.

وی افزود: آرامش در سایه معنویت است و پول و مال و ثروت و امکانات رفاهی هیچگاه نخواهد توانست آرامش انسان را تأمین کند و این در حالی است که انسان‌ها امروز با وجود داشتن بهترین مسکن و مرکب و پست و مقام، اما آرامش از آن‌ها سلب شده است چرا که خدا و ذکرالله را فراموش کرده ایم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر انسان خدا را فراموش کند به مصیبت و بلای خود فراموشی دچار خواهد شد و فراموش خواهد کرد چه کسی است و کجا بوده و کجا هست و کجا خواهد رفت.

وی افزود: کسی که خدا را فراموش کند خودش را فراموش خواهد کرد و کسی که خودش را فراموش کند از انسانیت به حیوانیت سقوط خواهد کرد و گرفتار مفاسد و رذائل خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار خارج از شدن تحت ولایت خدا یکی دیگر از آثار بلای خود فراموشی دانست و افزود: کسی که از تحت ولایت خدا خارج شود، تحت ولایت شیطان قرار خواهد گرفت و شیطان صیاد انسانیت است.

به گفته وی، انسان بین دو نیروی خدا و شیطان است اگر از ولایت خدا خارج شود تحت سلطه شیطان قرار خواهد گرفت وکسی که از یاد خدا غافل شود همنشین با شیطان خواهد شد و در ظاهر انسان است، اما در باطن شیطان است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: زندگی سخت و مشقت بار یکی دیگر از آثار اعراض از ذکر خدا است و زندگی سخت به معنای فقر نیست در حالیکه برخی که همه نوع امکانات دارند، اما زندگی سختی دارند که آرامش و محبت و صله رحم در آن جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه امکانات ارتباطی زیادتر گذشته شده است، اما روابط خانوادگی کاهش یافته است، ابراز کرد: امروز امکانات و تجهیزات رفاهی تفریحی و ارتباطی فراوان است، اما ارتباطات خانوادگی کاهش یافته است و محبت کم شده است.

به گفته وی در گذشته با اینکه هیچگونه امکانات و تجهیزات رفاهی و تفریحی و وسایل ارتباطی وجود نداشت اما زندگی انسان‌ها سرشار ا محبت و صمیمت بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز بشر فقط زنده است، اما زندگی ندارد، چون زندگی نیازمند شرایط خاصی از جمله امنیت است آن هم امنیت جان و مال و ناموس و سرمایه است، از این رو زندگی خوب در سایه اعتماد و تعاون و محبت و فداکاری و عشق به یکدیگر است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات