۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۴۹۶
همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان؛

راهپیمایی با شکوه روز قدس در مشهد برگزار شد

راهپیمایی با شکوه روز قدس در مشهد برگزار شد
مردم حماسه آفرین مشهد در آخرین جمعه ماه رمضان با راهپیمایی با شکوه حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجارشان از رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مردم حماسه ساز مشهد در راهپیمایی باشکوه روز قدس امروز حماسه ای دیگر خلق کردند.

بنابراین گزارش، همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان مردم روزه دار از زائر و مجاور در میدان بسیج گرده هم آمدند و اعلام کردند که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با قاصبان و ستمگران عالم به ویژه اسرائیل غاصب همیشه در میدان هستند.

در این مراسم باشکوه شاهد حضور زن، مرد پیر و جوان و کودک بودیم که نشان از این داشت که در همه نسل ها روح مبارزه با ظلم و غاصبیت وجود دارد و دل همه ملت ایران برای مظلومان عالم می تپید و تا نابودی رژیم غاصب صهیونیستی در کنار مردم فلسطین خواهند بود و ظلم و توطئه های آن ها را محکوم می کنند.

همچنین مردم مسلمان از دیگر کشورها که ساکن در این شهر مقدس بودند در این مراسم باشکوه حضور داشتند و اتحاد و همبستگی خود را با ظلم ستیزان عالم اعلام کرده و انزجارشان را از اسرائیل غاصب و کودک کش به نمایش گذاشتند.

این مردم روزه دار با شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا»، «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده» و غیره ضمن پیمان بستن با آرمان های انقلاب و رهبر معظم انقلاب، جنایت ها و اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در پایان این مراسم سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبیین توطئه های اسرائیل و استکبار جهانی در غالب معامله قرن پرداخت و رفتار صهیونیسم با فلسطین را الگوی رفتار استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

وی با تأکید به تحلیل دقیق و درست از رفتار رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، اظهار کرد: اولین گزینه رژیم صهیونیستی گزینه نظامی، خشونت و زور بوده که با اشغال، ترور و تعرض به سرزمین های اسلامی، اراضی فلسطین را اشغال کرده و دولت جعلی را شکل دادند و در مرحله بعد به دنبال تثبیت این حرکت خود هستند تا کسانی را که سرزمین آن ها را اشغال کرده اند به دست خود آن ها وادار به تسلیم کنند.

در پایان مراسم در حرم مطهر رضوی قطعنامه پایانی قرائت شد.

خاطر نشان می شود، امام خمینی روز ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ مصادف با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ با صدور پیامی، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند و از آن سال تا کنون در این روز مردم روزه دار جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای مسلمان در راهپیمایی با شکوه ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، رژیم جنایتکار و غاصب اسرائیل را محکوم می کنند و رژیم جنایتکار صهیونیستی به کمک متحدان خود در همه این سال‌ها تلاش کردن تا از حیات و رشد این حرکت نمادین بکاهد اما به برکت دم مسیحایی امام  و همت امت ایشان، روز قدس هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

گفتنی است، براساس اعلام رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم راهپیمایی روز جهانی امسال در تهران و بیش از ۹۵۰ شهر و مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد و بیش از ۴۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که 250 نفر آنها از رسانه‌های خارجی هستند، این مراسم را پوشش خبری دادند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات